پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
برگزاری روزانه دو برنامه رونمایی و جشن امضا برای آثار جدید در غرفه نشر معارف

مسعود پیرمرادیان بیان کرد: هر روز در دو زمان متفاوت، ساعت12 تا 1 ظهر و ساعت 18 تا 19 در محل غرفه برنامه رونمایی و جشن امضا برای آثار جدید داریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ابینا)، دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌هاست که تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‏ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‌‏های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت(ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌‏شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

به بهانه حضور این نشر در  سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مسعود پیرمرادیان مدیرمسئول انتشارات در گفتگو با خبرنگار ایبنا درباره تازه‌های این انتشارات گفت: درباره تولیدات سال 1400 ما با بیش از 80 عنوان کتاب چاپ جدید به نمایشگاه آمده‌ایم. در سال جدید نیز حدود 20 عنوان چاپ اولی از فروردین تاکنون از سوی انتشارات ما وارد بازار نشر شده‌اند و آنها را برای عرضه به مخاطب به نمایشگاه آورده‌ایم.

او درباره برنامه‌های جدیدی که این انتشارات برای سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دارد، بیان کرد: اولین اقدام ما این است که بتوانیم یک مشاوره خوب به مخاطبان‌مان بویژه کسانی که در غرفه ما حضور پیدا می‌کنند بدهیم. همچنین هر روز در دو زمان متفاوت، ساعت 12 تا 1 ظهر و ساعت 18 تا 19 در محل غرفه برنامه رونمایی و جشن امضا برای آثار جدید داریم. ما امسال دو نشست تخصصی در مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره نسخه ترجمه شده کتاب عربی «علی از علی(ع)» داریم.

مدیر نشر معارف درباره تاثیر نمایشگاه کتاب بر رونق بازار نشر بیان کرد: طبیعتا با توجه به اینکه کشور ما در حوزه کتاب و کتابخوانی در وضعیت مطلوب و رضایت بخشی نیست، برگزاری رویدادهای ملی و استانی برای تشویق مردم برای توجه به کتاب و ترویج کتاب‌خوانی قطعا خیلی موثر است.

او گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی است که با موضوع کتاب برگزار می‌شود و در همین ایام برگزاری نمایشگاه خیلی از مخاطبانی که طی سال هیچ ارتباطی با کتاب ندارند، به واسطه اطلاع رسانی و تبلیغ به مطالعه تمایل پیدا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند در نمایشگاه حضور پیدا کرده و کتاب تهیه کنند و این مساله می‌تواند در آنها انگیزه‌ای ایجاد کند که در سبد مصرفی خانوار خود کتاب را هم داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه فیزیکی کتاب مانند نمایشگاه مجازی امکان ثبت‌نام مخاطبان را ندارد، دسترسی ما به لیست مخاطبانمان ساده نیست اما در تلاش هستیم با در نظر گرفتن تخفیف 10 درصدی و مستقر کردن کارشناسان کتاب در غرفه خود بتوانیم به مخاطبان خود مشاوره دهیم تا در خرید خود موفق‌تر باشند و خرید دقیق‌تری انجام دهند.

او در انتها تصریح کرد: کارشناسانی که در غرفه ما حضور دارند یکی از وظایف‌شان شناخت مخاطبان است که بتوانند نیاز مخاطبان را دسته‌بندی کنند و به ما ارجاع دهند تا بتوانیم محصول مناسب با نیاز آنها را در دستور کار نشر خود قرار دهیم.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها