جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
«لیان‌دُخت» روایت زندگی یک دختر بوشهری‌ است

ثریا شیری، نویسنده کتاب «لیان‌دُخت» درباره‌ احساس خود از حضور اولین کتابش در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «برگزیده‌شدن در یک جشنواره داستان‌نویسی سراسری آن‌هم بدون اینکه پیش از آن آموزش خاصی در این زمینه دیده باشم به خودی خود هیجان خاصی داشت، چه رسد به انتشار کتاب و حضور آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب‌اولی‌ها دنیای عجیبی دارند. آن‌ها همان کسانی‌اند که دوست داشتند تخیل و قلم و دغدغه‌شان را در قصه‌ها ثبت کنند و سرانجام در فرصت‌های مختلف این امر برایشان محقق می‌شود. ثریا شیری یکی از آن‌هاست. او اهل بندر گناوه از استان بوشهر است که در سال گذشته اولین کتاب داستانی‌اش به همت نشرسرای خودنویس منتشر شد. به مناسبت سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در حال برگزاری است با او گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

«لیان‌دُخت» اولین کتاب شماست. درباره‌ عنوان و موضوع آن برایمان بگویید.
نام قدیم شهر بوشهر، «لیان» بود و چون داستان، روایت زندگی یک دختر بوشهری‌ است، نام این اثر «لیان‌دُخت» شد‌. قصه‌ آن به چالش‌های دختری برای رسیدن به رویایش می‌پردازد، رویایی که عرف، قانون و خانواده در مقابل آن قد علم کرده‌اند. 

به عنوان یک نوقلم، این داستان برای انتشار چه مسیری را طی کرد؟
ابتدا در قالب یک طرح داستان ۱۰۰۰ کلمه‌ای برای شرکت در جشنواره داستان‌نویسی خودنویس ارسال شد، بعد از راه‌یابی به مرحله دوم و قرارگرفتن در جمع ۳۰ اثر برتر با شرکت در کارگاه‌های آموزشی زیرنظر استاد هادی خورشاهیان این طرح تکمیل و تبدیل به داستان شد و تمام این مراحل به صورت کاملا رایگان از سوی نشر صاد و خودنویس برای تمام برگزیدگان و برندگان اجرا‌ شد. 

از این‌که اولین کتاب شما در نمایشگاه حضور دارد چه احساسی دارید؟
برگزیده‌ شدن در یک جشنواره داستان‌نویسی سراسری آن‌ هم بدون اینکه پیش از آن آموزش خاصی در این زمینه دیده باشم به خودی خود هیجان خاصی داشت، چه رسد به انتشار کتاب و حضور آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران. که البته این اتفاق بدون حمایت‌های نشر صاد امکان‌پذیر نبود. این اتفاق باعث می‌شود به فکر تقویت قلم خود باشم تا در آینده آثار بهتری از من منتشر شود.

در نمایشگاه برای معرفی اثرتان حضور خواهید داشت؟

متأسفانه خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها