جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
می‌کوشیم مهم‌ترین و اساسی‌ترین منابع ایرانشناسی را در «مجموعه گندی‌شاپور» به چاپ برسانیم

نرگس مساوات گفت: «مجموعه گندی‌شاپور» یکی دیگر از مجموعه‌های جدید نشر ثالث در حوزه تاریخ ایران است. این مجموعه‌ زیر نظر دکتر احمد قائم‌مقامی، مدیر گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران، منتشر می‌شود و می‌کوشیم مهم‌ترین و اساسی‌ترین منابع ایرانشناسی را در این مجموعه به چاپ برسانیم. 

نرگس مساوات، دانش‌آموخته ادبیات و دبیر تحریریه نشر ثالث در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: ادبیات غرب بسیار غنی است و بسیاری از مترجمان نیز به آن پرداخته‌اند اما ثالث تصمیم گرفت علاوه بر حوزه‌های همیشگی به صورت تخصصی روی ادبیات کشورهای مجاور کار کند که حاصل آن سه مجموعه شد با نام‌های «هزار و یک شب»، «چریکه کوهستان» و «عهد لاله» که به صورت تخصصی به ادبیات معاصر عرب، کرد و ترک می‌پردازد. خواندن کتاب‌های منتشرشده در این مجموعه‌ها را به علاقه‌مندان توصیه می‌کنم.
 
وی «مجموعه گندی‌شاپور» را یکی دیگر از مجموعه‌های جدید نشر ثالث در حوزه تاریخ ایران عنوان کرد و بیان داشت: این مجموعه‌ زیر نظر دکتر احمد قائم‌مقامی، مدیر گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران، منتشر می‌شود و می‌کوشیم مهم‌ترین و اساسی‌ترین منابع ایرانشناسی را در این مجموعه به چاپ برسانیم. دو عنوان از این مجموعه با نام‌های «مانویت» و «دین مانویان» منتشر و با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد. چهار جلد دیگر از این مجموعه نیز در سال جاری منتشر خواهد شد.
 
مساوات افزود: کتاب دو جلدی «صدام» شامل «صدام از آغاز تا سقوط» و «جنگ آمریکا و سقوط صدام» نیز از تازه‌های چاپ نشر ثالث در حوزه تاریخ است.
 
دبیر تحریریه نشر ثالث در ادامه گفت: کتاب «روابط ایران و آمریکا» نیز به اولین روابط بین ایران و آمریکا می‌پردازد که بر اساس این کتاب نخستین ارتباط بین دو دولت ایران و آمریکا از دوره صفوی آغاز شده است. کتاب «روابط ایران و آمریکا» بر این نکته تاکید دارد که ایران و آمریکا از آغاز با هم در جنگ نبوده‌اند.
 
مساوات به برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت فیزیکی اشاره کرد و گفت: از برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی بسیار خوشحالیم زیرا نمایشگاه کتاب به صورت حضوری به نوعی عید ناشران و جشن کسانی است که در کار کتاب هستند.
 
نشر ثالث در راهرو ۲۶و غرفه ۴۰ در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها