پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
انجمن صنفی ویراستاران با 3 نشست در نمایشگاه کتاب حضور دارد

مهناز مقدسی، از برگزاری سه نشست تخصصی ویپه سی و سومنی دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

مهناز مقدسی، دبیر انجمن صنفی ویراستاران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این انجمن در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: 2 کارگاه یک‌روزه «نگارش و ویرایش» و «زبان رسانه، انواع و ویژگی‌ها» نشست «معرفی نرخ‌نامه انجمن صنفی ویراستاران» برنامه‌های اصلی این انجمن در روزهای مختلف نمایشگاه هستند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های نشست «معرفی نرخ‌نامه انجمن صنفی ویراستاران» در روز  پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت گفت: این برنامه از ساعت 14 تا 15 در سرای علمی و فرهنگی برگزار می‌شود و من به همراه  لیلا اثناعشری و جواد رسولی در این برنامه درباره نرخ‌نامه ویرایش صحبت خواهیم کرد.
 
مقدسی افزود:  انجمن صنفی به‌تازگی نرخ‌نامه‌ای برای ویرایش تهیه کرده که در وبگاه انجمن قرار گرفته است، نحوه استفاده از این نرخ‌نامه و جزئیاتی چون مسئولیت‌های ویراستار، رتبه‌بندی ویراستاران و متغیرهایی که نرخ ویرایش را تعیین می‌کند از مباحثی است که در چند ماه اخیر مرکز توجه مخاطبان این نرخ‌نامه بوده است.
 
وی با بیان این که در این نشست درباره نرخ‌نامه و تعیین نرخ پایه ویرایش و اهمیت توانمندی ویراستار در تعیین قیمت و ابعاد گوناگون تعیین دستمزد ویراستاران صحبت خواهد شد، تاکید کرد: حاضران در نشست می‌توانند مشکلات خود را درباره تعیین نرخ ویرایش مطرح کنند؛ همچنین در این نشست به پرسش‌های پدیدآورندگان و ناشران درباره ضرورت تدوین ضمائم برای نرخ‌نامه و نرخ‌ انواع ویرایش پاسخ داده خواهد شد.
 
مقدسی در ادامه از برگزاری کارگاه یک‌روزه «نگارش و ویرایش» نیز در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت خبر داد و گفت: این برنامه در سالن کارنامه نشر برگزار خواهد شد و شامل چهار کارگاه، کارگاه ویرایش صوری، کارگاه ویرایش زبانی، کارگاه ویرایش ترجمه و کارگاه ویرایش رایانه‌ای است.
 
وی درباره این کارگاه یک روزه توضیح داد: این کارگاه فرصتی برای آشنایی اجمالی مخاطبان با حرفه ویراستاری و نکاتی است که باید در هر نوع از ویرایش‌ مد نظر قرار گیرد، مدرسان این چهار کارگاه، که از مدرسان دوره‌های جامع انجمن‌اند، مطالب مهمی را مطرح خواهند کرد.
 
مقدسی همچنین به برگزاری کارگاه «زبان رسانه، انواع و ویژگی‌ها» اشاره کرد و گفت: این برنامه سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت از ساعت 14 تا 15 در سرای علمی و فرهنگی برگزار می‌شود و مهدی واعظی، سعید یاراحمدی و مهدی قنواتی مدرسان آن هستند.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها