پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
آماده همکاری با ناشران ایرانی هستیم

ریاض احمدمحمد صالح یاسین، رئیس اتحادیه ناشران قطر حضور در نمایشگاه کتاب تهران را زمینه‌ای برای تعامل با ناشران ایرانی و قطری دانست و گفت: برای همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه ادبیات کودک، آموزش و فرهنگ اعلام آمادگی می‌کنیم.

ریاض احمدمحمد صالح یاسین، رئیس اتحادیه ناشران قطر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره برنامه و اهداف حضور در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: هدف از مشارکت در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ادامه همکاری و پیوندهای قدیمی و تقویت آن با یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های منطقه است.

وی افزود: به‌عنوان رئیس اتحادیه ناشران قطر، همواره ناشران قطری را برای حضور فعال و همکاری در نمایشگاه‌های کتاب از جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشویق می‌کنم.

صالح یاسین با اشاره به اهمیت تقویت ارتباطات ناشران قطر و ناشران ایرانی، عنوان کرد: همواره تلاش می‌کنیم با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله نمایشگاه کتاب تهران، همکاری‌های مشترک در حوزه ترجمه کتاب از عربی به فارسی و بالعکس، با ناشران ایرانی داشته باشیم؛ علاوه بر این از تجربیات ایران در برگزاری نمایشگاه کتاب، برای بهبود و تقویت نمایشگاه و ناشران خود استفاده خواهیم کرد. سعی می‌کنیم در طول حضورمان در ایران، بهترین ناشران ایرانی را انتخاب کرده و برای حضور در نمایشگاه قطر از آنان دعوت کنیم. 

رئیس اتحادیه ناشران قطر یادآور شد: تمایل داشتیم در برنامه‌های جنبی نمایشگاه، مانند سخنرانی‌ها و میزگردها نیز حضور داشته باشیم؛ اما متاسفانه فرصت آمادگی برای این گونه برنامه‌ها کم بود، با این حال در آینده تلاش می‌کنیم در این نشست‌ها با آمادگی بیشتری شرکت کنیم.

وی از ایران به‌‌عنوان یکی از کشورهای باسابقه قابل توجه در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب یاد کرد و ادامه داد: دولت قطر در زمینه انتشار کتاب تجربه بسیار کمی دارد، در واقع فعالیت در زمینه انتشارات را از سال ۲۰۱۶ شروع کردیم؛ همان‌طور که می‌دانید تعداد ناشران و حجم انتشارات رابطه بسیار نزدیکی با مردم آن کشور دارد؛ به‌عبارت دیگر جمعیت کشور قطر کم است، بنابراین تعداد ناشران ما نیز کم است. با این حال تلاش می‌کنیم این تعداد را در آینده افزایش دهیم.  

به گفته صالح یاسین، در حال حاضر در قطر ۱۵ انتشارات داریم که با توجه به جمعیت قطر پاسخگوی خوبی برای نیاز مردم این کشور به کتاب است.

وی با تاکید بر تقویت همکاری فرهنگی میان ایران و قطر گفت: در واقع از دو طریق می‌توانیم در این زمینه با اتحادیه ناشران ایران همکاری کنیم، یکی از طریق حضور فیزیکی و نشست‌های مشترک و دیگری از طریق ارتباطات آنلاین و فضای مجازی می‌توانیم این روابط را تقویت کنیم.

رئیس اتحادیه ناشران قطر در پایان گفت: تاکنون با اکثر ناشران جهان ارتباط برقرار کرده‌ایم و امیدواریم در آینده با ایران نیز به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنیم. آمادگی داریم در طول روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال، نشست‌ها و جلساتی با اتحادیه ناشران ایران داشته باشیم تا این ارتباط را برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. برای همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه ادبیات کودک، آموزش و فرهنگ با ناشران ایرانی اعلام آمادگی می‌کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها