چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
آخرین محموله کتاب‌های خارجی از گمرک هوایی امروز به ایران می‌رسد

اسماعیل جانعلی‌‌پور از تخلیه آخرین محموله گمرک زمینی شامل کتاب‌های عربی ناشران خارجی در شب گذشته خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در انبار ناشران در مصلی تخلیه شد و تا پایان امروز هم چند محموله کتاب از طریق گمرک هوایی ترخیص خواهد شد.

اسماعیل جانعلی‌‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به ترخیص محموله 14 تنی کتاب‌های عربی در شب گذشته گفت: آخرین محموله گمرک زمینی که شامل کتاب‌های عربی ناشران خارجی بود شب گذشته به انبار ناشران در مصلی تخلیه شد و تا پایان امشب هم چند محموله کتاب از طریق گمرک هوایی ترخیص خواهد شد.
 
وی با اشاره به جانمایی و ترخیص کتاب ناشران، عنوان کرد: در مسیر ترخیص کالا از گمرک یکسری نکات و ملاحظات وجود دارد؛ یکسری کتاب‌ها دیر می‌رسند و با تاخیر به دست ما می‌رسند، هرچند گمرک در زمینه ترخیص همکاری خوبی با ما داشته است.
 
جانعلی‌‌پور ادامه داد: ناشران در نمایشگاه فیزیکی می‌توانند کتاب‌های قبل از سا 2018 را با تخفیف 15 درصد بفروشند و در فضای مجازی نیز ما فقط کتاب‌های 2018 به بالا با 30 درصد تخفیف از سوی ناشران و 20 درصد یارانه ما به ناشر عرضه کنند.
 
وی با بیان اینکه کتاب‌های این بخش دو بار بررسی شده است، گفت: در مرحله نخست کتاب‌های بعد از 2018 بررسی و کتاب‌ها آماده تحویل است که برخی تحویل گرفته‌اند و برای کتاب‌های قبل از 2018 نیز که حجم بیشتری دارد در شورای نظارت و ارزیابی در حال بررسی محتوایی است.
 
جانعلی‌‌پور تاکید کرد: در این زمینه پیش‌بینی می‌کنم که تا پایان امشب بررسی کتاب‌ها به پایان برسد و به دست ناشران برسد، البته برخی ناشران حاضر نیستند کتاب‌های خود را در دو مرحله قبل و بعد از سال 2018 تحویل بگیرند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها