چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
برای تولید کاغذ به توان داخلی امیدواریم/ تاکید بر حضور فعال ناشران جبهه انقلاب

رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به جلسه روز گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون اول رئیس جمهور و دست اندرکاران حوزه کاغذ گفت: برداشت من از خروجی این جلسه این است که تا پایان امسال بخش بزرگی از کاغذ مورد نیاز کشور را در داخل تامین کنیم.

میثم نیلی، رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با توجه به وقفه سه ساله با شیوه ای نوآورانه فعالیت خود را آغاز کرده است. بی تردید امسال باید منتظر یک نمایشگاه کتاب بسیارپرونق باشیم و امیدواریم نمایشگاه کتاب موجب ارتقا فرهنگ عمومی، اخلاق اجتماعی و فرهنگ کتابخوانی و متعاقبا زمینه ساز ارتقای دانایی در کشور شود.  
 
وی ادامه داد: مردم می خواهند سه سال دوری از نمایشگاه کتاب و فاصله ای که میان مردم و محصولات خوب ناشران انقلاب اسلامی افتاده را جبران کنند، بنابراین امسال نمایشگاه کتاب تهران بسیار پربازدید و پررنگ تر از سال های گذشته خواهد بود. در سال های پیش نمایشگاه کتاب از روز دوم تنورش گرم می شد اما امسال ناشران از همین روز نخست در غرفه ها حضور دارند و گرمای فضای نمایشگاه کتاب از روز نخست نمایشگاه کتاب احساس می شود. 
 
نیلی با اشاره به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شرایط نیمه کرونایی کشور به برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب فیزیکی و مجازی اقدام کرده است، گفت: این وزارتخانه برای حفظ سلامت مردم با وجود تلاش های دولت و رفع نگرانی کسانی که نمی خواهند به دلیل کرونا در نمایشگاه حضور داشته باشند یا امکان حضور فیزیکی ندارند، شرایط حضور مجازی را فراهم کرده تا همه بتوانند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

وی درباره نمایشگاه کتاب امسال با توجه به گرانی کاغذ و افزایش قیمت کتاب گفت: نمایشگاه کتاب امسال در دولت مردمی برگزار می شود و باید بدانیم که سال 1400 سال سختی برای صنعت نشر کشور بود البته از نیمه دوم سال گذشته حرکت های ابتدایی برای حل مشکلات تامین کاغذ مورد نیاز ناشران شروع شد. 
 
نیلی با اشاره به جلسه روز گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون اول رییس جمهور، دست اندرکاران وزارت صمت، بانک مرکزی  و مجموع عوامل و دست اندرکاران کاغذ، اظهار کرد: خروجی این جلسه بسیار خوب بود و برداشت من این است، پایان سال بخش مهمی از مساله کاغذ داخلی را حل می کنیم و بخش بزرگی از نیاز کاغذ کشور از طریق داخلی تامین می شود.
  
وی با بیان این که تولید کاغذ داخلی در طول سال های 94 به بعد تضعیف شد و حتی تولید آن به صفر رسید گفت: طی شش ماه گذشته کارخانجات تولیدی کاغذ داخلی آغاز شده و حتی کارخانجات جدید در حال احداث هستند و منابعش تامین شده است؛ امیدواریم بخش بزرگی از تولید کاغذ را با توان داخلی تا پایان امسال تامین کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها