چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پلی است برای ورود به دنیای آگاهی، رشد و پیشرفت

گیتی خامنه با اشاره به این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای علاقه‌مندان کتاب یک فرصت بی‌نظیر است، بیان کرد: این نمایشگاه پلی است برای ورود به دنیای آگاهی، رشد و پیشرفت؛ مکانی برای گردهمایی همدلان و هم زبانانی که به زبان عشق به پرورش شخصیت انسانی‌شان‌ می‌پردازند و با هم تعامل دارند و گفت‌وگو می‌کنند.

گیتی خامنه (مجری محبوب و قدیمی برنامه‌های کودک تلویزیون) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: کتاب عزیزترین دوستی است که هیچ وقت اجازه نداده احساس تنهایی کنم. با او به زمان‌های متعدد و مکان‌های مختلف و دنیای درونی انسان‌های بی‌شماری سفر کرده‌ام و می‌کنم. شبی حداقل دو یا سه ساعت با من گفت‌وگو می‌کند و پاسخ بسیاری از سوالاتم را می‌دهد. می‌داند که من امکان ادامه حیات بی‌همگان را دارم اما بدون او نه؛ وقتی من و شما درباره مطالعه گفت‌وگو می‌کنیم، آنچه مد نظر ماست تلاش برای آگاه‌تر شدن است. به یقین هر کتابی ارزش مطالعه کردن را ندارد و گذران وقت با خواندن بعضی کتاب‌ها ضایع کردن سرمایه گرانقدر عمر است.
 
او همچنین عنوان کرد: اجرا کاری است مرتبط با تعداد زیادی بیننده و شنونده که از شعور و سطح آگاهی بالایی برخوردارند. وقتی میزان دانسته‌های مجری از سطح دانش این مخاطبان پایین‌تر است به نوعی حق این بزرگواران را تضییع می‌کند. 
 
وی درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: نمایشگاه کتاب مثل بسیاری از مکان‌هایی که با ارائه خدمات مورد نظر گروهی خاص، به آن‌ها امکان همراهی و تعامل و قدم زدن در فضای علایق مشترک را می‌دهد و برای علاقه‌مندان کتاب یک فرصت بی‌نظیر است. این نمایشگاه پلی است برای ورود به دنیای آگاهی، رشد و پیشرفت؛ مکانی برای گردهمایی همدلان و هم زبانانی که به زبان عشق به پرورش شخصیت انسانی‌شان‌ می‌پردازند و با هم تعامل دارند و گفت‌وگو می‌کنند. به این دلیل برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از دو سال به شرط رعایت آنچه باعث تعطیلی نمایشگاه و دیگر اماکن در طی این دو سال شد، اتفاق میمون و مبارکی است.
 
این مجری تلویزیون با اشاره به مزایا و معایب برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد: به باور من هر کدام از فضاهای واقعی و مجازی مزایا و معایب و امکانات خاص خودشان را دارند که در اینجا مورد بحث ما نیست؛ اما قاعدتا قدم زدن در فضایی با عطر ناب کاغذ و ملاقات آدم‌های واقعی و شاهد اشتیاق دیگران نسبت به مطالعه و خرید کتاب بودن و بسیاری از احساسات انسانی که تنها در تعامل با دیگران شکل می‌گیرد امکان بروز و ظهور در فضای مجازی را ندارد.
 
وی درباره فعالیت اخیر خود عنوان کرد: اخیرا نگارش بخشی از زندگی‌نامه خودم را که چیزی حدود پانصد صفحه است به پایان بردم و به دنبال ناشری می‌گردم که ریسک چاپ و توزیع کتاب یک نویسنده ناشی را از سر علاقه‌مندی به دانستن رازهای زندگی یک انسان، با تجربه‌هایی نه چندان بی‌نظیر تقبل کند‌. همچنین مشغول ترجمه چهار کتاب درخصوص آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان هستم و مثل همیشه در حال مطالعه و علی‌الخصوص گوش کردن به کتاب‌های صوتی.
 
گیتی خامنه در پایان گفت: از نظر من آگاهی درد بزرگی است همچنان که نا‌آگاهی؛ اما در مسیر دانستن حظی از جنس هشیاری را تجربه می‌کنی که ندانستن فاقد آن است. هشیاری آگاهانه به باور من مثل بعضی از دندان دردها؛ دشوار و در عین حال شیرین است. حسی شبیه به عشق؛ تلخ و شیرین و من این درد ناب بی‌پایان را دوست دارم؛ هر چند مدتی است به این واقعیت تن داده‌ام که در حالی دنیا را ترک خواهم کرد که جواب بسیاری سؤالات را در نیافته‌ام. 
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها