چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
حضور نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک کتابخانه سیار در نمایشگاه  /استقرار ایستگاه‌ اهدای کتاب به مناطق محروم

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهاد امسال با یک غرفه در شبستان و یک کتابخانه سیار در محوطه باز در نمایشگاه کتاب تهران حاضر می‌شود. همچنین امسال یک ایستگاه اهدای کتاب به مناطق محروم در نمایشگاه مستقر می‌شود.

هادی آشتیانی، مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امسال با یک غرفه مجزا که در داخل شبستان و در ابتدای ورودی اصلی نمایشگاه کتاب تهران قرار دارد و همچنین یک کتابخانه سیار در محوطه باز نمایشگاه کتاب، آماده استقبال از مخاطبان است.

 مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره حضور کتابخانه سیار در محوطه باز سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در کتابخانه سیار مباحثی مانند قصه‌گویی، کتاب‌سازی برای کودکان، برگزاری کارگاه نقاشی نقاشی برای کودکان زیر هفت سال و عروسک‌گردانی دنبال خواهد شد.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره فعالیت‌های جنبی نهاد که در داخل شبستان قرار دارد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری موسسه خانه وکتاب و ادبیات ایران شش نشست تخصصی را در حوزه آموزشی، فرهنگی و ترویجی در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار خواهد کرد.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با اشاره به دیدار با شاعران فارسی زبان و رونمایی از کتاب‌های منتخب در طول نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: از جمله کتاب‌هایی که در طول نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد، کتاب «لاله‌های دشت برچی» است که با حضور شاعران افغانستانی و کارشناسان شورای ادبی نهاد برگزار می‌شود. 

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  گفت: برگزاری نشست تخصصی معرفی کتاب ویژه خبرنگاران حوزه کتاب رسانه‌ها، هم از دیگر برنامه‌های غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب خواهد بود.

 آشتیانی با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی در 25 اردیبهشت ماه عنوان کرد: در روز بزرگداشت فردوسی، پوستر این چند کتاب؛ به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر ایرانی با حضور نویسندگان کتاب‌‌ها و طراح پوستر، در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رونمایی خواهد شد. 

وی با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی و سیار اکثر شهرهای بزرگ و مراکز استانی در کشور گفت: همزمان با برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عضویت در کتابخانه‌های عمومی و سیار کشور رایگان خواهد بود.

 جمع‌آوری کتاب برای کتابخانه‌های مناطق محروم 
آشتیانی با اشاره به دایر‌شدن ایستگاه اهدای کتاب در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف جمع‌آوری کتاب برای کتابخانه‌های مناطق محروم اقدام به استقرار ایستگاه اهدای کتاب در نمایشگاه کتاب تهران کرده است.
 
وی همچنین از برگزاری رویداد «کتاب‌بازی» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی بیشتر کاربران بازی‌های ویدئویی با مفاهیم و اطلاعات عمومی و کاربردی با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در طول نمایشگاه کتاب خبر داد.
 
آشتیانی درباره برنامه‌های دیگر غرفه نهاد اظهار کرد: بحث جمع‌خوانی کتاب« برای مدیران» با دعوت از مسئولان کشوری و خواندن بخشی از این کتاب که شامل مجموعه رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مدیران است و از سوی انتشارات سروش منتشر شده است؛ از دیگر برنامه‌‌های غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

 مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف نمایش و معرفی خدمات، تبادل نظر و مذاکره با ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و کتاب وارد نمایشگاه کتاب تهران می‌شود.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21تا 31 اردیبهشت‌ماه در دو بخش حضوری در مصلای امام‌خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها