یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
برگزاری نمایشگاه مجازی، دسترسی مردم به کتاب را گسترده‌تر می‌کند

محمدحسن شاطریان، مدیر نشر بیدگل با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب همزمان با نمایشگاه حضوری گفت: هر اقدامی که بتواند دسترسی مردم به کتاب را گسترده‌تر کند ارزشمند است و نمایشگاه مجازی طی دو تجربه قبلی و تجربه امسال این رسالت را به درستی انجام داده است.

محمدحسن شاطریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز پایانی با استقبال خوبی مواجه خواهد شد، عنوان کرد: وقفه دو ساله در برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب بسیاری از مشتاقان و علاقه‌مندان این رویداد فرهنگی را منتظر نگه داشته و به همین دلیل به نظر می‌رسد استقبال از نمایشگاه امسال قابل توجه است.

مدیر نشر بیدگل همچنین با اشاره به بخش مجازی نمایشگاه کتاب امسال گفت: هر اقدامی که بتواند دسترسی مردم به کتاب را گسترده‌تر کند ارزشمند است و به‌نظرم نمایشگاه مجازی طی دو تجربه قبلی و تجربه امسال این رسالت را به درستی انجام داده است.

شاطریان در ادامه گفت: سیاست حرکت به سمت فضای نمایشگاهی و خروج از فضای فروشگاهی حرکت خوبی است که از سوی دولت سیزدهم آغاز شده است؛ اما نیاز به زمان دارد و باید به مرور انجام شود تا ناشران و مخاطبان آسیب نبینند.

مدیر نشر بیدگل ضمن بیان این‌که این انتشارات با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب در سی‌وسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد، اظهار کرد: از میان این آثار بیش از ۳۰ اثر متعلق به ماه‌های پایانی سال گذشته و اوایل امسال است.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از آثار این انتشارات در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتاب‌های «در باب شجاعت» نوشته جفری اسکار با ترجمه رسول سعدونی و «داستان لوسی گولت» اثری از ویلیام ترور با ترجمه نگار شاطریان از جمله عناوینی هستند که در سال ۱۴۰۱ از سوی نشر بیدگل منتشر شده‌اند.

شاطریان در پایان گفت: همچنین کتاب‌های «فیلم جستار» اثری از تیموتی کوریگان با ترجمه نغمه یزدان‌پناه و «زنان فوق‌العاده» به قلم باربارا پیم با ترجمه مزدک بلوری، عناوین دیگر نشر بیدگل در سی‌وسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها