سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تشریح برنامه‌های غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مجموع با 67 عنوان و 130 جلد کتاب در سی‌و‌سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت‌ می‌کند.

محمدهادی ناصری، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور‌ بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) اظهار کرد: انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در مجموع با 67 عنوان و 130 جلد کتاب در سی‌‌وسومین دوره از نمایشگاه کتاب تهران شرکت‌می‌کند. 

ناصری درباره موضوع کتاب‌های عرضه شده از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه کتاب تهران گفت: عناوین کتاب‌های تخصصی عرضه شده از سوی این سازمان در نمایشگاه کتاب تهران، شامل کتاب‌های حوزه علم کتابداری و اطلاع‌رسانی، علوم آرشیوی،‌ منابع مرجع، فهرستگان، حفاظت و نگهداری، مرجع‌نگاری، مدیریت کتابخانه‌ها، کتابداری، سرگذشت‌نامه‌ها و ایران‌شناسی خواهد بود. 

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران براساس اولویت و رویکردهای سازمانی، مجموع آثار منتشر شده خود را در دو گروه تخصصی و عمومی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد کرد؛ علاوه‌براین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سی‌و‌سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آثاری در حوزه‌های دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی هم به نمایش می‌گذارد.
 
وی درباره تعدادی از عناوین کتاب‌های مهمی که قرار است امسال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود، عنوان کرد: کتاب‌های «تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه‌نگاری سیاسی در بروجرد» تالیف محمد گودرزی و «فهرست نسخ خطی» سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تالیف مریم تفضلی که هر دو اثر در جایزه کتاب سال 1400 شایسته‌تقدیر شناخته شده‌اند؛ ازجمله کتاب‌های مهم عرضه شده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.
 
ناصری، درباره کتاب‌های دیگری که قرار است امسال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در غرفه این کتابخانه عرضه شود، گفت: از دیگر کتاب‌های ارائه شده می‌توان به «سرعنوان‌های موضوعی فارسی در 5 جلد» که در سال 1399 در جایزه کتاب سال شایسته تقدیر شد و  کتاب «جنگ ایران و عراق به روایت تحلیلگران غرب» تالیف محبوبه شمشیرگرها اشاره کرد.

آشنایی با کار بر روی سند‌های قدیمی
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره برنامه‌های جنبی این سازمان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: علاوه بر ارائه کتاب‌های متنوع، بخشی از فعالیت‌های این سازمان به‌عنوان یک نهاد خدمت‌محور، برگزاری برنامه‌های جنبی است که این فعالیت‌ها در این دوره از نمایشگاه کتاب هم پیگیری می‌شود.
 
وی درباره جزئیات این برنامه‌ها افزود: یکی از فعالیت‌های مهمی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام می‌شود، مرمت اسناد و چگونگی کار بر روی سندهای قدیمی و احیای آن‌هاست و این بخش از فعالیت‌ها همواره برای مخاطبان جذاب بوده است.

ناصری با اشاره به استقبال و نظر مثبت مخاطبان نسبت به این بخش عنوان کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه، یکی از کارشناسان در حوزه مرمت و بازسازی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مراحل  مرمت اسناد و چگونگی آن‌را به‌صورت عملی برای علاقه‌مندان انجام و به سئوالات تخصصی افراد در این زمینه پاسخ می‌‌‌‌دهد.

آشنایی با منابع و عضویت در کتابخانه ملی در غرفه سازمان
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره برنامه‌های جنبی دیگر این سازمان در نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نشست‌های مشترک با خانه کتاب و ادبیات ایران، توضیح درباره چگونگی دریافت فیپا، آشنایی مخاطبان به ویژه محققان، پژوهشگران و دانشجویان با منابع موجود و چگونگی عضویت در کتابخانه ملی ایران ازجمله برنامه‌های جنبی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21تا 31 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام‌خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها