جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
«شغل شریف»؛ 10 داستان درباره مساله جمعیت

مرتضی اخوی مدیر روابط عمومی انتشارات معارف از انتشار مجموعه داستان «شغل شریف» خبر داد و گفت: «شغل شریف» درباره موضوع جمعیت و ازدیاد نسل مانور می‌دهد.

مرتضی اخوی، مدیر روابط عمومی انتشارات معارف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره تازه‌ترین اثر چاپ شده در این نشر گفت: کتاب «شغل شریف» مجموعه‌ای از داستان‌هایی است که موضوع واحدشان مساله تحدید نسل است. در این اثر 10 داستان کوتاه و خواندنی با سوژه‌هایی حول محور خانواده و سبک زندگی نوشته شده است.
 
وی ادامه داد: «تو فقط لیلی باش»، «ته کوچه ثریا»، «جای خالی قرص‌ها»، «زنی در سایه»، «شغل شریف» برخی داستان‌های این کتاب است که با نگاه به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی نوشته شده و به برخی رفتارها در طول زندگی تلنگر می‌زند.
 
اخوی افزود: بعد از این‌که مقام معظم رهبری درباره موضوع سبک زندگی و خانواده و به‌ویژه جمعیت و ازدیاد نسل مانور دادند، نویسنده به فکر خلق این اثر افتاد. وی در این اثر روایتی ارائه می‌دهد که از جنس همین اتفاق‌ها و مسایلی است که مردم جامعه با آن سر و کله می‌زنند.
 
مدیر روابط عمومی انتشارات «معارف» یادآور شد: در این داستان‌ها اتفاقاتی افتاده که با وجود محتوا‌محوری و تلاش نویسنده در انتقال پیام، از شعارزدگی دوری شده است. نویسنده از اول مخاطبش را جامعه کتابخوان قرار داد، نه داستانخوان‌های حرفه‌ای، بنابراین سعی کرده است مخاطب راحت‌تر با اثر ارتباط بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها