یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرصتی برای نشر کودک و نوجوان

مسعود گلابی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را فرصتی برای نشر کودک و نوجوان دانست و گفت: ناشران می‌توانند برای ارتباط مستقیم با مخاطب خود از این فرصت استفاده کنند، زیرا ارتباط خانواده‌ها با حوزه نشر کودک از طریق فضای مجازی چندان قوی نیست.

مسعود گلابی، مدیر نشر شهر قلم در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، ضمن اشاره به برنامه‌های این انتشارات در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: امسال با 640 عنوان کتاب به نمایشگاه خواهیم آمد که 230 عنوان از این کتاب‌ها در حوزه خردسال، کودک و نوجوان متعلق به چهار سال اخیر است.
 
وی درباره برخی از جدیدترین عناوین این انتشارات در نمایشگاه کتاب امسال بیان کرد: 8 عنوان کتاب جدید برای نوجوانان داریم؛ یکی از آن‌ها «تابستان آن سال» اثری از سینتیا کادوهاتا است که آیدا عباسی آن را ترجمه کرده است؛ علاوه بر آن کتاب «پیش از آن پایان» نوشته ژاکلین وودسون با ترجمه شهلا انتظاریان نیز در نمایشگاه عرضه خواهد شد. کتاب جدیدی هم از سینتیا لرد داریم که «بخاطر آن خرگوش» نام دارد و با ترجمه ریحانه جعفری منتشر شده است.
 
گلابی با اشاره به کتاب‌‌های جدید حوزه خردسال و کودک اظهار کرد: یک مجموعه کتاب کشویی برای کودکان زیر 4 سال داریم که «دنبال چی می‌گردد» نام دارد، جنی‌ هان، نویسنده کتاب است و وحید مهمان‌نواز ترجمه کتاب را بر عهده داشته است. چهار جلد از مجموعه کتاب‌های «فکرهای بزرگ برای فیسلوف‌های کوچک» نیز همزمان با نمایشگاه عرضه می‌شود که درباره زندگی فلسفی سقراط، رنه دکارت، سیمون دوبوار و ارسطو است.
 
مدیر نشر «شهر قلم» از انتشار مجموعه کتاب‌های 30 شعر نیز خبر داد و یادآور شد: 5 جلد از این مجموعه در نمایشگاه عرضه می‌شود که شامل اشعار و زندگی‌نامه خیام، حافظ، فردوسی، اخوان ثالث و فروغ فرخزاد است.
 
وی به برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی من این است که امسال از نمایشگاه استقبال خیلی خوبی خواهد شد و با توجه به این‌که دو سال برگزار نشده است مردم و خانواده‌ها علاقه‌مندند که با تازه‌های نشر کودک از نزدیک آشنا شوند.
 
مسعود گلابی در پایان این نمایشگاه را فرصتی برای نشر کودک و نوجوان دانست و گفت: از سوی دیگر ناشران نیز می‌توانند برای ارتباط مستقیم با مخاطب خود از این فرصت استفاده کنند، زیرا ارتباط خانواده‌ها با حوزه نشر کودک از طریق فضای مجازی خیلی قوی نیست. در بخش‌های مختلف نوجوان، آموزشی، دانشگاهی یا عمومی مخاطبان می‌توانند به صورت آنلاین کتاب خریداری کنند اما در بخش کودک عموما وضعیت خوب نبوده زیرا نیاز است که برای این گروه سنی ارتباط نزدیک‌تری وجود داشته باشد.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها