دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
شخصیت‌های اصلی در داستان‌های بایرامی اغلب کودکان و نوجوان هستند

مصطفی رضایی درباره پیشنهاداتش به کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به تجربیات خودم از مطالعه، همواره کتاب‌های محمدرضا بایرامی را به دلیل هویت‌گرایی در داستان‌هایش، به کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسال پیشنهاد می‌کنم. شخصیت‌های اصلی در داستان‌های محمدرضا بایرامی اغلب کودکان و نوجوانان پویا، مبتکر و مسئولیت‌پذیر هستند. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مصطفی رضایی، نویسنده ژانر فانتزی است که به مناسبت نزدیکی به ایام نمایشگاه کتاب با وی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

مصطفی رضایی درباره پیشنهاداتش به کودکان و نوجوانان گفت: هر مخاطب با توجه به نیاز خود باید کتاب مورد علاقه را انتخاب کند. من در حوزه کودک و نوجوان متخصص نیستم و کار نکردم. با توجه به تجربیات خودم از مطالعه، همواره کتاب‌های محمدرضا بایرامی را به دلیل هویت‌گرایی در داستان‌هایش، به کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسال پیشنهاد می‌کنم. شخصیت‌های اصلی در داستان‌های محمدرضا بایرامی اغلب کودکان و نوجوانان پویا، مبتکر و مسئولیت‌پذیر هستند. 

این نویسنده درباره عرضه کتاب‌هایش در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: بنده هم چکش‌کاری نهایی یک رمان کوتاه علمی تخیلی به اسم «تابش» را در دست دارم. پیش‌بینی می‌کنم تابش که موضوع محوری آن نجوم و فضا و وقوع یک پدیده خورشیدی است، برای مخاطبان بسیار هیجان‌انگیز و جذاب باشد. البته متاسفانه به نمایشگاه کتاب نمی‌رسد. 

وی ادامه داد: کتاب دوم «ایذا» است که سال گذشته چاپ شد و اولین نمایشگاه کتاب خود را تجربه می‌کند. برای علاقه‌مندان به حوزه داستان‌های علمی تخیلی و حادثه‌ای می‌تواند گزینه جذابی باشد. «ایذا» در حال‌وهوای تکنولوژی‌های آینده روایتگر قصه‌ای جنایی است. البته شخصیت اصلی در ایذا در کتاب اولم «زایو» هم حضور داشت. می‌شود گفت «ایذا» سوژه مستقلی دارد اما با توجه به دنیا و شخصیت‌های مشترک داستان، جلد دوم «زایو» به حساب می‌آید. در «زایو» هم مساله انتشار یک ویروس مرگبار و چالش بشر برای مقابله با آن محوریت قصه را شکل می‌داد. 

کتاب‌هایم را به همه کسانی که دنبال داستان‌های علمی تخیلی با موضوعات هیجان‌انگیز که ارتباطی هم با مسائل روز داشته باشند، پیشنهاد می‌کنم. مخاطبان از مطالعه «زایو» و «ایذا» لذت خواهند برد. 

رضایی درباره تاثیر کیفیت کتاب بر مخاطب گفت: ارتباط با مخاطبین چه علاقه‌مندان به مطالعه و چه کسانی که تمرکز و فراغت مطالعه ندارند هنر است. این تعامل دوطرفه و بخش مهمی از آن به تبلیغ محصولی به اسم کتاب به اقشار مختلف مردم است و بخشی هم به کیفیت تولید و رضایت مخاطب از داستان‌ها و ارتباط او با نویسنده برمی‌گردد.

وی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب لذت‌بخش‌ترین رویدادی است که سالی یکبار میزبان علاقه‌مندان و مخاطبین کتاب و فرهنگ می‌شود و امیدوارم که این جشن فرهنگی بعد از چند دوره وقفه به دلیل بیماری کرونا به شکل باشکوهی برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها