دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
ارائه قرآن و مفاتیح‌الجنان با خط رایانه‌ای درشت از سوی پیام عدالت در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم

قرآن و مفاتیح‌الجنان با خط رایانه‌ای درشت با هدف سهولت در مطالعه از سوی نشر پیام عدالت در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه خواهد شد.

 مجید هادی (مدیر نشر پیام عدالت) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به حضور این انتشارات با 250 عنوان کتاب در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره و عنوان کرد: از میان این آثار حدود 20 عنوان چاپ اولی هستند که قرار است برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه شوند. یکی از این آثار قرآن نفیس و ارزشمندی با خط رایانه‌ای درشت است که حدود 10 سال بر روی آن کار شده است و آسانی و روان بودن از ویژگی‌های آن است.
 
وی با بیان این‌که یک مفاتیح الجنان در 1200 صفحه با همین ویژگی در نمایشگاه عرضه می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از مخاطبانی که قرآن و مفاتیح می‌خوانند به دنبال خط درشت هستند تا هنگام مطالعه چشمشان آسیب نبیند و اذیت نشود و چنین آثاری برای سهولت در مطالعه منتشر می‌شود.
 
مدیر نشر پیام عدالت به عرضه کتاب «خیام» از سوی این انتشارات در نمایشگاه کتاب امسال اشاره کرد و یادآورشد: این اثر پیش از این در قطع وزیری کار شده بود، اما امسال برای نخستین بار در قطع رحلی کار شده که پیش‌بینی‌ می‌شود با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شود. انتشار «دیوان حافظ» در دو زبان انگلیسی و فارس نیز یکی دیگر از این آثار است؛ علاوه بر آن یک قرآن در قطع پالتویی و به صورت ترجمه مقابل نیز آماده شده است به طوری که یک صفحه قرآن و صفحه روبه‌روی آن ترجمه همان صفحه قرار دارد.
 
مجید هادی در پایان درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران پس از دو سال وقفه گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی صنعت نشر این نمایشگاه می‌تواند نمایشگاه پرباری برای ناشران و مخاطبان باشد تا پس از دو سال با یکدیگر رو در رو شده و از نیازها و سلایق هم مطلع شوند. از سوی دیگر پیش‌بینی بخش مجازی برای نمایشگاه نیز اهمیت و ضرورت دارد و می‌تواند نیاز مخاطبان در شهرهای دیگر که امکان حضور در تهران را ندارند مرتفع کند.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها