چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
تاریخ طبری را بخوانید/ عظمت نمایشگاه کتاب مردم را به سوی مطالعه می‌کشاند

عبدالکریم جربزه‌دار، مدیر مسئول انتشارات اساطیر گفت: با تمام کتاب‌های موجود اساطیر در نمایشگاه مجازی شرکت کردیم، تقریبا با آن شناختی که مردم از اساطیر در ذهن دارند سعی کردیم در نمایشگاه مجازی شرکت کنیم و در نمایشگاه فیزیکی حضور نداریم.

عبدالکریم جربزه‌دار، مدیرمسئول انتشارات اساطیر و پژوهشگر تاریخ است که 40 تا 50 جلد کتاب از جمله 21 جلد مجموعه آثار استاد نفیسی به کوشش وی احیا و 12 جلد نشریه ادواری به اهتمام ایشان تاکنون منتشر شده است، وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: برای علاقه‌مندان به مطالعه، تاریخ طبری را که بی نیاز از توصیف است و تاریخ کامل ابن اثیر که آن هم از درجه اهمیت هم‌تراز با تاریخ طبری است، تاریخ 15 جلدی روضه‌الصفا که در 10 هزار صفحه چاپ شده است که آن هم بی‌نیاز از توصیف است پیشنهاد می‌کنم.
 
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی بعد از دو سال وقفه، بیان داشت: به نظر من برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی اقدام شایسته‌ای است و برگزاری آن ضروری بود و کاری که ارشاد انجام داد، قابل تقدیر است. نمایشگاه کتاب یک محفل فرهنگی است که مردم می‌روند و تماشا می‌کنند، حتی آنانی که کتاب نمی‌خرند، نیز وقتی عظمت نمایشگاه و عظمت کتاب را می‌بییند، جرقه‌‌ای در ذهنشان زده می‌شود و به طرف کتاب و دانستن می‌روند.
 
جربزه‌دار مزایایی را برای نمایشگاه مجازی کتاب برشمرد و گفت: نمایشگاه مجازی یکی از ابداعات خیلی خوب ارشاد بوده است، دامنه‌‌ نمایشگاه مجازی گسترده‌تر است، به دلیل اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان شاید نتوانند از شهرستان حضور پیدا کنند یا ساعت بازدید با ساعتی که آنها فرصت دارند، مطابقت ندارد؛ ولی نمایشگاه مجازی ساعت بازدید خاص یا بعد مسافت ندارد، بازدیدکننده از نمایشگاه مجازی در داخل خانه خود نشسته و سرفرصت کتاب مورد علاقه‌ خویش را انتخاب می‌کند و کتاب را در منزل تحویل می‌گیرد، از این بهتر چه می‌توانیم داشته باشیم.
 
وی در ادامه گفت: با تمام کتاب‌های موجود اساطیر در نمایشگاه مجازی شرکت کردیم، تقریبا با آن شناختی که مردم از اساطیر در ذهن دارند سعی کردیم در نمایشگاه مجازی شرکت کنیم و در نمایشگاه فیزیکی حضور نداریم.
 
وی افزود: یک کتاب در مورد تاریخچه بحرین کار کردم که این متعلق به ایران بوده، هست و خواهد بود؛ کار کردم. ما برآمده از این خاک پاک هستیم و این خاک پاک خاک جسم اجداد والاتبار ماست. همه ما به این خاک پاک مدیون هستیم و هر کسی در حد و توان خودش باید ادای دین کند. ما هم سعی کردیم، در این 40 سالی که از عمر انتشارات اساطیر می‌گذرد، ادای دین کرده باشیم.
 
مدیر مسئول نشر اساطیر در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون در آستانه 40 سالگی فعالیت انتشارات اساطیر هستیم. انتشارات اساطیر در این 40 سال فعالیت به این توجه نکرده است، که بازار چه نوع کتابی را می‌طلبد. بلکه به این توجه داشت که برای گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی چاپ چه کتاب‌هایی ضروری است و آنها را چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها