یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
برپایی غرفه ویژه پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران

علی‌اصغر دریایی از برپایی غرفه ویژه هفتمین پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: یک روز به نام کردستان در نمایشگاه کتاب تهران اختصاص پیدا کرده است.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به جلسه برنامه‌ریزی برای حضور شهر سنندج در نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: سنندج با عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند.

وی با اشاره به تعیین یک روز از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران به‌ نام کردستان افزود: یک غرفه ویژه سنندج پایتخت کتاب ایران، نیز در مصلا، محل برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران برپا خواهد شد.   یک روز نیز به نام کردستان در نمایشگاه کتاب تهران اختصاص یافته است که تلاش می‌شود ظرفیت‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های ناب و تاثیرگذار هفتمین پایتخت کتاب ایران با موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی برای بازدیدکنندگان ارائه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان همچنین اضافه کرد: در نمایشگاه کتاب تهران در صددیم با دعوت از نویسندگان نامدار کُرد علاوه بر تجلیل و قدردانی از  آ‌ن‌ها، از نقطه نظرات  آن‌ها در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی سنندج به‌عنوان پایتخت کتاب ایران بهره بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهمیت فعالیت دبیرخانه پایتخت‌کتاب سنندج اظهار کرد: آنچه در ادامه این موفقیت بزرگ برای کردستان و شهر سنندج مهم است، ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در همه عرصه‌ها و زندگی مردم است و لازم است صدا و رنگ آگاهی‌بخشی کتاب و مزایای کتابخوانی به همه اقشار مختلف مردم با روش‌ها و اصول تبلیغی موثر رسانده شود.

دریایی با بیان این‌که پیشبرد برنامه‌ها و طرح‌های پایتخت کتاب ایران نیاز به هم‌افزایی و برنامه‌ریزی همه ادارات و سازمان‌ها و نهادهای عمومی و مردمی دارد، اضافه کرد: بر همین اساس، از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه کتاب بهره گرفته می‌شود.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها