یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
برگزاری 7 نشست تخصصی انجمن فرهنگی زنان ناشر در نمایشگاه کتاب

انجمن فرهنگی زنان ناشر با برگزاری هفت نشست تخصصی در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

مریم جدلی، رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این انجمن در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: بخش عمده اعضای انجمن امسال، به‌صورت مستقل برای حضور در نمایشگاه غرفه گرفته‌اند و به همین دلیل در این دوره از نمایشگاه غرفه تجمیعی به اسم انجمن نگرفتیم.
 
وی با اشاره به برگزاری هفت نشست تخصصی از سوی اعضای انجمن فرهنگی زنان ناشر در نمایشگاه کتاب امسال، گفت: در این زمینه انتشارات «طراحان» تین یک نشست با موضوع نقد و بررسی کتاب تخصصی «هنرهای نمایشی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی تئاتر» را با حضور دکتر شهرام خرازی‌ها برگزار می‌کند، همچنین نشست «شناخت روان‌شناسی در تئاتر و روش‌های کاربردی و علمی هنر در ساختار جامعه» با حضور نویسنده کتاب دکتر حسن پورگل محمدی از سوی این ناشر برگزار خواهد شد.  
 
جدلی با اشاره به برنامه‌های انتشارات نورگیتی، توضیح داد: یکی از نشست‌ها «نقش ادبیات اساطیری و اسطوره‌های ادبیات ایران در صلح جهانی» که در گفت‌وگو با استاد غلامحسین مراقبی برگزار خواهد شد و نشست «تاثیر تصویر و خلاقیت‌های  تصویرگری کتاب در جذابیت و  اشاعه فرهنگ کتابخوانی به‌ویژه کودکان و نوجوانان» نیز با حضور دکتر عدنان مصلایی برگزار می‌شود.
 
وی همچنین درباره یک نشست انتشارات «نغمه نواندیش»  در نمایشگاه امسال نیز گفت: نشست «پیشرفت زنان و برخوردهای دوگانه در ادبیات غرب» با سخنرانی دکتر سوسن صفاوردی، استاد دانشگاه یکی از این برنامه‌ها است.
 
جدلی در ادامه درباره برنامه نشست‌های انتشارات «آوای کلار» نیز تاکید کرد: دو نشست «بررسی  رمان و نمایشنامه نویس» و «نگاهی به شعر معاصر زنان» همزمان با سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور میهمانان ویژه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
 
انجمن فرهنگی زنان ناشران از سال 1390 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و بیش از 150 ناشر و مولف زن در آن عضویت دارند.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها