جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
 کتاب مورد علاقه‌ی دوران نوجوانی‌ام «هری‌پاتر» بود

 لیلا حسین‌رشیدی، مترجم حوزه کودک‌ونوجوان، گفت:  کتاب مورد علاقه‌ی دوران نوجوانی‌ام، «هری‌پاتر» بوده که فضایی پرهیجانی داشت و باعث می‌شد از فضای این دنیا به دنیایی کاملاً جدید و لذت‌بخش سفر و در آن زندگی کنم.

 لیلا حسین‌رشیدی، مترجم حوزه کودک‌ونوجوان پیشنهاداتش درباره خرید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را در طی گفت‌وگویی با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

حسین‌رشیدی در ابتدا گفت: «سه‌گانه‌ی گرگ ماسه‌ای»، انتشارات پریان: کتابی فلسفی و لطیف که در هر سنی حتی بزرگسال نکته‌ای برای فکر کردن دارد. مجموعه‌ی «بخشنده»، از انتشارات کتاب چ، کتابی مناسب نوجوان است، که فضا و داستانی آشنا ولی در عین حال جدید دارد. آثار کودک‌ونوجوان نیل گیمن، کورالاین، کتاب «گورستان»، «خوشبختانه شیر»، انتشارات پریان: کتاب‌های ژانر وحشت و فانتزی بسیار جذاب و چندبعدی هستند.

وی ادامه داد: «درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم»، «ماجراهای تقریباً عجیب پایا» و «گنجشک کتاب‌فروش»، کتاب چ، نشر چشمه: کتاب‌های تالیفی دلنشین با فضای رئال که معمولاً ژانر محبوبی برای بچه‌های سنین اوایل دبستان است. «تاجر برف»، انتشارات پریان: کتابی ماجراجویی و لطیف و فانتزی با ترجمه‌ای عالی و تصویرسازی جذاب.

وی در ادامه افزود: البته این‌ها کتاب‌هایی هستند که نسبتاً جدیدند. مثلاً پسرم عاشق «قصه‌های من و بابام» کتاب طوطی، انتشارات فاطمی و «قصه‌های مجید» هوشنگ مرادی کرمانی، انتشارات معین است که البته کتاب‌های مورد علاقه‌ی خودم در دوران کودکی بودند. کتاب مورد علاقه‌ی دوران نوجوانی خودم هم «هری‌پاتر» بوده که فضایی پرهیجان داشت و باعث می‌شد از فضای این دنیا به دنیایی کاملاً جدید و لذت‌بخش سفر و در آن زندگی کنم.

 این مترجم درباره عرضه کتاب جدیدش در نمایشگاه کتاب گفت: خیر کتاب جدیدی برای عرضه ندارم. کتاب‌های ترجمه‌‌شده‌ام تاکنون، اقتباس نمایشی «سالار مگس‌ها»، نشر سفیر، «بانویی از تاکنا»، نشر نی و «قطاری به ناممکن‌آباد»، کتاب چ، نشر چشمه بوده است. کتاب «قطاری به ناممکن‌آباد» فانتزی ماجراجویی بسیار جذاب و پرهیجان برای سنین ۱۲ سال به بالاست.

حسین‌رشیدی به عنوان سخن آخر به کودکان و نوجوانان گفت: تا جایی که می‌توانند در فضاها و گروه‌ها و باشگاه‌های کتاب‌خوانی خوب شرکت کنند، چون نقد کتاب با همسن‌ها کتاب را جذاب‌تر می‌کند و قدرت تحلیل و خلاقیت بچه‌ها را بالا می‌برد و به‌نظرم کسی که از کودکی با کتاب مانوس باشد در آینده هر شغل و حرفه‌ای را که انتخاب کند در آن موفق‌تر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها