شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از رویدادهای کم نظیر در جهان است

سید قاسم البطاط با بیان این‌که طرفدار سرسخت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستم، عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از رویدادهای بزرگ و کم نظیر در بین کشورهای همسایه و حتی جهان است.

سید قاسم البطاط (نماینده کشور عراق و مسئول فعالیت‌های قرآنی عتبات حسینی مقدس در ایران) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در پاسخ به این‌ سوال که روزانه چقدر مطالعه می‌کند، گفت: علاقه من به کتابخوانی آنقدر زیاد است که روزانه بیش از چهار ساعت کتاب‌های مذهبی و فرهنگی مورد علاقه‌ام را مطالعه می‌کنم و شاید باور نکنید بیش از بیست‌وپنج سال است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کنم و کتاب می‌خرم.
 
وی که هم اکنون در شهر قم ساکن است و ایران را مانند کشور مادری خود (عراق) دوست دارد، اظهار کرد: آنقدر سبقه‌ فرهنگی و تاریخی بین کشور دوست و برادر، ایران و عراق وجود دارد که تصمیم گرفتم در حوزه بین‌المللی جامعه المصطفی العالمیه تحصیل کنم و با مدرک دکترای فقه و معارف فارغ التحصیل شوم؛ هم اکنون نیز به عنوان یک فعال فرهنگی و قرآنی به عنوان نماینده کشور عراق در ایران مسئولیت فعالیت‌های قرآنی عتبات حسینی مقدس را برعهده دارم.
 
او همچنین تصریح کرد: با مطالعه و کسب اطلاعات زیاد در حوزه دینی تاکنون مقالات زیادی در فضای مجازی منتشر کرده‌ام و تاکنون چهار کتاب به زبان عربی با محوریت اقتصادی، فقه و اصول و تاریخی به رشته‌ تحریر درآورده‌ام.
 
 
مسئول فعالیت‌های قرآنی عتبات حسینی مقدس در ایران با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از رویدادهای بزرگ و کم نظیر در بین کشورهای همسایه و حتی جهان است، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب در کشور عراق در شهر بغداد و بصره در مقیاس کوچک و با حضور ناشران به صورت خصوصی برگزار می‌شود اما در مقابل وسعت، گستردگی، تعداد کتاب‌‌های عرضه شده و حضور دو هزار و ۴۰۰ ناشر در  سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل مقایسه نیست‌.
 
او ضمن دعوت از همه کتاب دوستان و اهالی فرهنگ برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران، افزود: از همه مردم دعوت می‌کنم تا در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که دیدنی و کم نظیر است شرکت کنند.
 
 
سید قاسم البطاط در پایان و در پاسخ به این سوال که چگونه فرزندان خود را تشویق به مطالعه می‌کند، گفت: در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی به هیچ عنوان در محیط خانه به فرزندانم اجبار نمی‌کنم؛ با ایجاد فضای صمیمی بین خانواده‌ام و مطالعه کردن در جلوی چشمانشان خود را به عنوان الگو به آنها نشان می‌دهم و این پیام را به ذهن آنها مخابره می‌کنم کتاب، دوست و رفیق خوبی برای تنهایی انسانهاست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها