پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
رونمایی از آهنگ «چهره‌های ماندگار صنعت چاپ» با ترانه‌ای از عبدالجبار کاکایی

تک آهنگ چهره‌های ماندگار صنعت چاپ با ترانه‌ای از عبدالجبار کاکایی و آهنسگازی فردین خلعتبری همزمان با آئین سپاس چهره‌های ماندگار صنعت چاپ رونمایی می‌شود.

محمد رسولی، از طراحان اولیه «آئین سپاس چهره‌های ماندگار صنعت چاپ ایران» و کارگردان فیلم‌های این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای این مراسم، بیان کرد: جدیدترین کاری که انجام شده، آماده‌سازی تک آهنگ چهره‌های ماندگار صنعت چاپ با ترانه‌سرایی   عبدالجبار کاکایی و آهنگسازی، ملودی و تنظیم فردین خلعتبری است.
 
وی ادامه داد: این تک آهنگ در وصف صنعت چاپ و چهره‌های ماندگرار این صنعت است که نخستین‌بار از سوی گروه موسیقی در مراسم آئین سپاس چهره‌های ماندگار صنعت چاپ اجرا خواهد شد.
 
رسولی با اشاره به آماده‌سازی تیزرهای تلویزیونی این مراسم نیز گفت: تیزرهایی برای پخش این برنامه آماده‌سازی شده و به تلویزیون سپرده شده همچنین قرار است به مرور فیلم‌های این مجموعه در سیما پخش شود.
 
وی همچنین از آماده‌سازی تندیس نماد صنعت چاپ مخصوص 100 چهره برگزیده این مراسم خبر داد و افزود: رونمایی از مجموعه 100 فیبم مستند شامل زندگی‌نامه چهره‌های ماندگار صنعت چاپ از دیگر اقدامات در دست انجام است، همچنین قرار است این فیلم‌ها در قالب یک نرم‌افزار مالتی‌مدیا به میهمانان مراسم اهدا شود.
 
رسولی تاکید کرد: در حاشیه این برنامه نیز یدالله کابلی استاد خوشنویسی قرار است در حسن برگزاری این مراسم، اسامی این 100 چهره ماندگار را به صورت خطاطی آماده کند و به افراد هدیه شود.
 
وی همچنین درباره عناوین این 100 چهره ماندگار، گفت: این چهره‌ها با عناوین مفاخر، پیشکسوتان، پیشتازان، نوآوران، کارآفرینان و پشتیبانان و حامی طبقه‌بندی شده‌اند که طیف‌ها و افراد گوناگونی را از سراسر کشور در بر می‌گیرد.
 
به گزارش خبرنگار ایبنا، بخشی از ترانه چهره‌های ماندگار صنعت چاپ سروده عبدالجبار کاکایی به شرح زیر است؛
کارنامه شریف چاپ
زیر چتر امن و ماندگار
نام‌های جاودانه را
بگذراند از دل غبار
ما شناسنامه ی تبار خویش
ما رسول طرح و رنگ و ایده‌ایم
ما سراغ مهر را گرفته‌ایم
ما صدای عشق را شنیده‌ایم
 
آئین سپاس چهره‌های ماندگار صنعت چاپ سه‌شنبه 20 اردیبهشت ‌ماه از ساعت 16 تا 20 در هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها