چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هیچگاه کهنه نمی‌شود

عبدالجبار کاکایی با اشاره به این‌که نفس برگزای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ایجاد اشتیاق و علاقه در مخاطب است، اظهار کرد: حواشی نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران، برپایی برنامه‌های فرهنگی یا اتفاقات فرهنگی غیر رسمی که حین برگزاری نمایشگاه رخ می‌دهد و همچنین دیدن نویسندگان و اهل قلم نشان می‌دهد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هیچگاه کهنه نمی‌شود.

 عبدالجبار کاکایی (شاعر و ترانه‌سرا) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اشاره به این‌که برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باعث خوشحالی است، اظهار کرد: رساترین تعبیر در ذهن من درباره این اتفاق فرهنگی «لذت حضور» است. در این نمایشگاه تنها خرید کتاب مهم نیست؛ ملاقات اهل کتاب در این محیط به شکل گسترده‌ای اتفاق می‌افتد و آن‌هایی که معمولا زیر یک سقف جمع نمی‌شوند زیر سقف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گردهم می‌آیند و با یکدیگر ملاقات می‌کنند. به نظرم همین اتفاقات چند دقیقه‌ای که مقابل غرفه‌ها رخ می‌دهد بار فرهنگی زیادی دارد.
 
وی با بیان‌ این‌که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران دست خریدار برای انتخاب و جست‌وجوی کتاب بازتر بوده و حتی امکان گشت و گذار و یافتن کتاب نیز قوی‌تر است، عنوان کرد: به هرحال حواشی نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران، برپایی برنامه‌های فرهنگی یا اتفاقات فرهنگی غیر رسمی که حین برگزاری نمایشگاه رخ می‌دهد و همچنین دیدن نویسندگان و اهل قلم نشان می‌دهد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هیچگاه کهنه نمی‌شود.
 
او درخصوص فروش همزمان کتاب به صورت مجازی در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: امیدوارم این موازات رونق نمایشگاه حضوری را کم نکند؛ سال‌های گذشته که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شد مردم به صورت حضوری برای خرید، ملاقات و... در نمایشگاه شرکت ‌می‌کردند اما فروش مجازی همزمان با نمایشگاه کتاب امسال ممکن است بار حضور فیزیکی را کمتر کند.
 
نویسنده « حبس سکوت» همچنین مطرح کرد: به اعتقاد من برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ترویج فرهنگ مطالعه مهم است به این دلیل که فیزیک کتاب و دست گرفتن آن و مشاهده مجموعه آثاری که در ویترین‌ها و قفسه‌ها گذاشته شده است مخاطب را ترغیب می‌کند. در مجموع اتفاقاتی در نمایشگاه کتاب تهران رخ می‌دهد که فرد را به سمت کتاب خواندن سوق می‌دهد. در حقیقت نفس برگزای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ایجاد اشتیاق و علاقه در مخاطب است.
 
عبدالجبار کاکایی در پایان گفت: مجموعه یادداشت‌های بنده با عنوان «لگدکوب خیال»، کتاب «حوض نقاشی» و کتاب «کشته‌های بی‌طرف» که هر سه از سوی نشر دالاهو منتشر شده است برای اولین‌بار در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها