چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
نمایشگاه کتاب با تقویت بُعد نمایشگاهی حرفه‌‌ای‌تر می‌شود

به گفته مدیر انتشارات شهید کاظمی، نمایشگاه کتاب زمانی مطلوب است که بُعد نمایشگاهی آن بیشتر از بُعد فروشگاهی آن و حرفه‌ای‌تر باشد؛ مشابه خیلی از نمایشگاه‌های معروف و معتبر دنیا.

حمید خلیلی، مدیر انتشارات شهید کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: امسال خوشبختانه بعد از دو سال نمایشگاه به دو شکل فیزیکی و نمایشگاهی برگزار می‌شود و امیدوارم روز به روز به سمت برگزاری نمایشگاه مطلوب حرکت کنیم.
 
وی ادامه داد: البته در این میان نمایشگاه کتاب تهران اگرچه با استقبال ناشران برای فروش کتاب‌هایشان همراه است اما بعد از 32 سال با نمایشگاه مطلوبی که مدنظر اهالی نشر است کمی فاصله دارد که باید برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شود.
 
خلیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و دغدغه کتابفروشان در این میان، عنوان کرد: کتابفروشان بخش خصوصی که با سرمایه شخصی فروشگاه تاسیس کردند در این میان آسیب می‌بینند، همچنین پیش‌بینی تخفیف برای فروش کتاب در نمایشگاه باید تغییر کند تا شان کتاب، به‌علت تخفیف پایین نیاید و مدل‌های دیگری در نظر گرفته شود تا به سمت نمایشگاه مطلوب برویم.
 
وی با ارائه تعریفی از نمایشگاه مطلوب، توضیح داد: نمایشگاه کتاب زمانی مطلوب است که بُعد نمایشگاهی آن بیشتر از بُعد فروشگاهی آن باشد و حرفه‌ای‌تر باشد مثل خیلی از نمایشگاه‌های معروف و معتبر دنیا که به همین شیوه کتاب را عرضه می‌کنند و اتفاق‌های خوبی بین نویسندگان، ناشران و تصویرگران رخ می‌دهد و به نظر می‌آید نمایشگاه کتاب نیز در آینده باید به همین شیوه باشد.
 
به گفته مدیر انتشارات شهید کاظمی، در نمایشگاه کتاب مطلوب باید کتاب‌های درجه یک با موضوعات خوب ارزیابی و پالایش شود و در معرض دید مردم قرار گیرد و عرضه و فروش آن‌ها از سوی کتابفروشی‌ها انجام شود و بن و یارانه‌ها از سوی کتابفروشان به مخاطبان اختصاص پیدا کند.
 
خلیلی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه فیزیکی نیز گفت: پیش‌بینی این بخش ضعف کمبود دسترسی مردم و دانشجویان مناطق و استان‌‌های مختلف به کتاب در نمایشگاه کتاب تهران را پوشش داده است.
 
وی یادآور شد: امسال زحمات زیادی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کشیده شده است و برگزاری مجازی و فیزیکی نمایشگاه به‌صورت توامان سختی‌هایی به همراه دارد؛ اما با استقبال خوب و فروش خوب ناشران همراه خواهد بود.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 21 تا 31 اردیبهشت 1401 در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها