دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
حضور به‌نشر با 2500 عنوان کتاب در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

انتشارات به‌نشر با بیش از 2500 عنوان کتاب در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

 علی پورزرندی (معاون بازرگانی انتشارات به‌نشر) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اشاره به حضور این انتشارات در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: بیش از هزار و 500 عنوان از این کتاب‌ها به انتشارات به‌نشر و یک هزار عنوان به سایر موسسات و انتشاراتی‌های آستان قدس رضوی مثل پژوهشگاه‌‌ها، بنیاد فرهنگی رضوی و... اختصاص دارد. امسال غرفه ما در نمایشگاه کتاب، آثاری در سه حوزه بزرگسال، کودک و نوجوان و بین‌الملل عرضه می‌کند و تلاش کردیم که جدیدترین کتاب‌های خود در هر بخش را به نمایشگاه برسانیم.
 
او در ادامه افزود: در حوزه کودک و نوجوان 30 اثر جدید داریم که مجموعه سه جلدی «ماجرای دشت مرموز» یکی از آن‌ها به شمار می‌آید، در حوزه نوجوان نیز 10 اثر جدید داریم که «من و آقای همسایه»، «من و ضامن» و «پرواز اسب سفید» شاخص‌ترین آثار هستند. همچنین در حوزه بزرگسال 5 عنوان کتاب جدید داریم و در حوزه بین‌الملل نیز مجموعه کتاب‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس را عرضه خواهیم کرد.
 
وی همچنین از عرضه کتاب‌های حوزه ادبیات دینی در بخش ویژه کتاب‌های رضوی خبر داد و گفت: علاوه بر آن قرار است 40 اثر جدید از تمام موسسات آستان قدس رضوی را نیز برای اولین‌بار در نمایشگاه رونمایی کنیم، همچنین برای نخستین‌بار بخش ویژه کتاب‌های صوتی را نیز در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهیم داشت.
 
معاون بازرگانی انتشارات به‌نشر درباره بخش نذر فرهنگی و اجرای آن در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های این بخش خرید و اهدای کتاب به مناطق محروم است، اما محدود به حوزه کتاب نیست بلکه فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی و هدیه فرهنگی را نیز در برنامه‌های خود داریم.
 
او با اشاره به حوزه محتوایی مطرح کرد: در این زمینه ما دو بخش پیش‌بینی کردیم که یکی از آن‌ها بخش تخصصی و بخش دیگر مساله‌محور است؛ بخش تخصصی صرفا در چارچوب فعالیت‌های انتشارات است و بخش مساله‌محور نیز به روند مسائل روز جامعه و دنیا و فرهنگ‌سازی در آن می‌پردازد.
 
وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران پس از دو سال عنوان کرد: طی دو سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد که با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان همراه بود و پیش‌بینی می‌شود سی‌‎وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز که بعد از دو سال برپا می‌شود با اقبال و استقبال مخاطبان مواجه شود.
 
علی پورزرندی در پایان گفت: نگاهی به تجربه دو سال قبل نشان می‌دهد با وجود نمایشگاه مجازی کتاب اما فروش ما در فروشگاه‌های سراسر کشور کاهش نداشته است و مخاطبان نسبت به حضور فیزیکی در کتابفروشی‌ها همچنان علاقه نشان می‌دهند. با توجه به کاهش مشکلات بیماری کرونا این احتمال وجود دارد که استقبال از سوی مخاطبان خیلی خوب باشد و با استقبال پرشور و خوبی روبه‌رو باشیم.
 
«سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها