یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نقطه عطفی در تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ کتاب خواهد بود

حمیدرضا شکارسری، شاعر، پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی ضمن بیان این‌که قطعا سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نقطه عطفی در تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های کتاب ما خواهد بود، عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ویژه امسال که پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود به هر صورت نوعی عطش در مخاطبان کتاب و کلمه به وجود آورده است و مخاطب می‌تواند با برگزاری این دوره از نمایشگاه سیراب شود.

حمیدرضا شکارسری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: بسیار خوشحالم که اولا از آن اوج بیماری فاصله گرفتیم و کم کم به روزهای عادی زندگی برمی‌گردیم و ثانیا یک اتفاق مهم در عرصه فرهنگ‌ و ادبیات‌مان رخ می‌دهد؛ من‌حیث‌المجموع برپایی نمایشگاه کتاب باعث خوشحالی است و احساس، احساس مطلوبی است.
 
وی با اشاره به بدیهی بودن اثرگذاری نمایشگاه کتاب بر ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد: هر کار فرهنگی که یک جو فرهنگی و گفتمان فرهنگی ایجاد کند طبعا در افزایش زمان مطالعه و شوق مطالعه مخاطبان تاثیر مثبت خواهد داشت. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ویژه امسال که پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود به هر صورت نوعی عطش در مخاطبان کتاب و کلمه به وجود آورده است و مخاطب می‌تواند با برگزاری این دوره از نمایشگاه سیراب شود. قطعا سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نقطه عطفی در تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های کتاب ما خواهد بود.
 
شاعر مجموعه شعر «به انسان می‌گفتند اندوه» ضمن طرح این نکته که در برابر تکنولوژی راهی جز اطاعت نداریم، تصریح کرد: به خصوص که این اطاعت در جهت میسر، آسان.تر و سریع‌تر شدن کارهاست؛ به همین دلیل هر فعالیتی که به رویارویی مخاطب با کتاب کمک کرده و آن را تسهیل کند فعالیت مثبتی است. این‌که خرید کتاب را از نمایشگاه راحت کنیم، بخشی از فعالیت‌های یدی را به فعالیت‌های تکنولوژیک واگذار کنیم و در وقت و انرژی صرف شده مخاطب صرفه جویی کنیم قطعا فعالیت مثبتی است.
 
او در ادامه افزود: با توجه به این‌که به هرصورت چه بخواهیم و چه نخواهیم هنوز آثاری از کرونا در جامعه ما وجود دارد و این فروش مجازی در کنار فروش حضوری و همزمان با سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌تواند تعادلی بین حضور یا غیاب مخاطب و بین خرید مجازی و حضوری برقرار کرده و به مخاطب کمک کند.
 
حمیدرضا شکارسری در پایان در خصوص کتاب‌های خود که در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم عرضه می‌شود، گفت: جلد چهارم کتاب «زایش مرگ‌های متن» که مجموعه‌ای است از نقدهای کوتاه بر شعرهای کوتاه معاصر و توسط نشر فصل پنجم منتشر شده در نمایشگاه خواهد بود. همینطور کتاب «ذکر نام نزدیک تو» از نشر آرادمان، کتاب «عاشق کوچه‌های بن‌بست» از نشر شال گردن، «شکل‌های پنجره» از نشر مهر و دل و کتاب «شکل‌های جنگ» از انتشارات سریر در سی‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیم خوانندگان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها