یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
ضرری که در این دو سال متوجه ناشران، نویسندگان و مترجمان شد، برطرف می‌شود

سیامک گشیری با اشاره به وقفه دو ساله در برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل وجود بیماری کرونا اظهار کرد: به گمانم برگزاری این دوره از نمایشگاه پس از این وقفه تا حدی می‌تواند بخشی از ضرری که متوجه ناشران، نویسندگان و مترجمان شد را برطرف کند.

سیامک گلشیری (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن بیان این‌که در دوسال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد فروش کتاب کم بود، عنوان کرد: یکی از دلایل این امر نیز تشکیل نشدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود. برخی از ناشرانی که با آن‌ها در ارتباط بودم گاهی مطرح می‌کردند که یک چاپ از یک کتاب در ایام نمایشگاه به فروش می‌رسید و تمام می‌شد؛ خب این اتفاق مبارکی است.
 
وی با اشاره به وقفه دو ساله در برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل وجود بیماری کرونا اظهار کرد: به گمانم برگزاری این دوره از نمایشگاه پس از این وقفه تا حدی می‌تواند بخشی از ضرری که متوجه ناشران، نویسندگان و مترجمان شد را برطرف کند.
 
نویسنده «آخرین رویای فروغ» ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وسوم بیان کرد: فروش همزمان کتاب به صورت مجازی با برگزاری این نمایشگاه نیز بسیار اثرگذار است؛ اما این‌که مردم دوباره می‌توانند به صورت حضوری به غرفه ناشران سر بزنند اتفاق خوبی است.
 
او در ادامه مطرح کرد: اکنون سرانه مطالعه پایین است و من از هر چیزی که به فروش کتاب کمک کند استقبال می‌کنم. البته نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سایر نمایشگاه‌های جهان متفاوت است و برگزاری این نوع نمایشگاه در کشور ما که فروش کتاب پایین است اهمیت زیادی دارد.
 
سیامک گلشیری در پایان سخنان خود گفت: در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رمان «یاران پادشاه» چهارمین رمان مجموعه «گورشان» که از سوی نشر افق به چاپ رسیده و رمان «خفاش شب» که نشر چشمه آن را منتشر کرده است ارائه خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها