شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
اهدا 100 جلد کتاب به کتابخانه مجلس

مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس شورای اسلامی از اهدای 100 جلد کتاب، گزارش و 50 عنوان خبرنامه و نشریات تخصصی فارسی از سوی هیات‌رئیسه مجلس خبر داد. او همچنین از پیشنهاد اهدای مجموعه نشریات تخصصی فرانسوی زبان از سوی خانواده محتشم خبر داد.

علی‌اکبر زارع بیدکی، مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: اخیرا 100 جلد کتاب، گزارش و 50 شماره خبرنامه و نشریه تخصصی فارسی از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اهدا شده است.
 
بیدکی با بیان این‌که در میان این مجموعه اهدایی 50 عنوان گزارش و خبرنامه تخصصی وجود دارد، گفت: این گزارش‌ها و ویژه‌نامه‌های تخصصی از شهرستان‌ها برای نمایندگان و اعضای هیات‌رئیسه  و رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

وی افزود:  وجود  این خبرنامه‌  و گزارش‌های تخصصی به دلیل این که با تیراژ بسیار پایین و چاپ محدود در شهرستان‌ها منتشر می‌شوند و عملا امکان خرید آن‌ها از سوی کتابخانه مجلس وجود ندارد، اهدای آن‌ها برای کتابخانه مجلس بسیار مهم و حیاتی هستند،زیرا این بولتن‌ها و گزاش‌های تخصصی باعث تکمیل‌آرشیو کتابخانه مجلس می‌شود. 

مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس در ادامه درباره این مجموعه اهدایی گفت: در این مجموعه، یکسری نشریات تخصصی هم وجود دارد، که بعد از تفکیک و جست‌وجوی تخصصی در پایگاه کتابخانه، این منابع ثبت و  ساماندهی و تلاش می‌شود تا هفته آینده این منابع وارد مخازن کتابخانه مجلس شود.
 
وی درباره اهدای منابع از طریق مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی همواره از طریق هیات‌رئیسه،رئیس مجلس، نمایندگان کنونی و ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی، دفاتر نمایندگان و همچنین اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، منابع  اهدایی خود را به‌صورت مستمر به کتابخانه مجلس منتقل می‌کنند که این منابع شامل اسناد پارلمانی، اشیاء موزه‌ای، کتاب، گزارش، بولتن‌ها و نشریه‌های تخصصی هستند.

بیدکی در ادامه افزود: هرساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشران و مولفان هم منابعی را به کتابخانه مجلس اهدا می‌کنند. اهدای کتابخانه شخصی افراد از شکل‌های دیگر اهدا به کتابخانه مجلس است. 

اهدای مجموعه نشریات تخصصی ازسوی خانواده محتشم
بیدکی به پیشنهاد اهدای مجموعه نشریات خانواده محتشم در سال جدید اشاره کرد و گفت: این مجموعه شامل نشریات تخصصی فارسی است که احتمالا مربوط به دهه 1330 تا 1380 است.
 
انتقال نشریات تخصصی و اشیاء موزه‌ای خانواده پاکدامن
بیدکی با اشاره به اهدای مجموعه کتاب‌های خطی و اشیاء موزه‌ای بسیار ارزشمند خانواده پاکدامن همدانی در سال گذشته گفت: این مجموعه جدید هم  قرار است بعد از یک بازدید تخصصی، در چند روز آینده وارد کتابخانه مجلس شود. این مجموعه اهدایی شامل نشریات تخصصی دوره قاجار و کتاب‌های لاتین به زبان فرانسه و تعدادی اشیاء موزه‌ای مربوط به عهد ناصری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها