چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
حمایت معاون فرهنگی وزیر فرهنگ از تاسیس «مدرسه چاپ»

احمد ابوالحسنی، در تشریح جزئیات دیدار اعضای هیات‌مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ، از ارائه پیشنهاد تاسیس «مدرسه چاپ» در این دیدار خبر داد و گفت: قرار شد، طرح پیشنهادی ازسوی اتحادیه تهیه و به وزارتخاته ارائه تا براساس اقتضائات، کارهای عملیاتی آن بررسی شود.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به دیدار اخیر هیات‌مدیره این اتحادیه با یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این دیدار علاوه بر طرح مشکلات و دغدغه‌های صنفی، خواستار توجه جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ به‌عنوان یک صنعت شدیم.
 
وی ادامه داد: در این دیدار به موضوع توجه به جایگاه و منزلت اتحادیه در تصمیم‌گیری‌ها نیز اشاره کردیم که معاون فرهنگی این دیدگاه را قبول داشت و گفت که من نیز اعتقاد دارم صنف و تشکل صنفی، همیشه نقش اصلی و اساسی را در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مربوط به صنف دارد.
 
ابوالحسنی با اشاره به دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار، عنوان کرد: در این دیدار خواستار پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای بهره‌مندی از حمایت‌ها و تسهیلات ویژه صنعت شدیم که معاون فرهنگی در این زمینه نیز بر جبران این موضوع تاکید کرد.
 
وی تاکید کرد: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عنوان کرد، برای تدوین سیاست‌های مرتبط با حوزه چاپ باید از مشورت، همکاری و کمک حداکثری اتحادیه استفاده شود.
 
ابوالحسنی از ضرورت توجه به آموزش به‌عنوان یکی از دغدغه‌های جدی معاون فرهنگی وزیر ارشاد نام برد و گفت: در این دیدار تاکید کرد، صنعت چاپ در حوزه آموزش بسیار ضعیف است. انتقال تجربی دانش چاپ، بسیار آسیب‌زننده است که باید اصلاح شود.
 
به گفته وی، معاون فرهنگی با بیان این‌که آموزش موجب افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات حین کار می‌شود، خواست، آموزش رکن اصلی اقدامات اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی قرار گیرد و گفت که برای به جریان انداختن فرآیندهای مربوط به آموزش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایتگر مالی اتحادیه‌های صنفی چاپ خواهد بود.
 
ابوالحسنی به طرح پیشنهادی اتحادیه برای تاسیس «مدرسه چاپ» در این دیدار اشاره کرد و گفت: در این زمینه قرار شد، طرح پیشنهادی ازسوی اتحادیه تهیه و به وزارتخاته ارائه تا براساس اقتضائات، کارهای عملیاتی آن بررسی شود.
 
وی با بیان این‌که معاون فرهنگی، آینده اقتصاد کشور را نسبت به سال‌های گذشته روشن‌تر ترسیم کرد و ادامه داد: وی معتقد بود که طی دو سال اخیر کرونا و تحریم، به بدنه اقتصادی کشور فشار قابل‌توجی وارد کرد، اما امروز فشار کرونا کمتر شده وی با ابراز‌ امید‌واری برای رفع سریع‌تر مساله تحریم، پیش‌بینی کرد رونق اقتصادی برای کشور و حوزه چاپ محقق شود.

نرخ‌گذاری سال 1401
ابوالحسنی در ادامه از برگزاری نشست «نرخ‌گذاری اتحادیه چاپخانه‌داران تهران» خبر داد و گفت: این نشست با حضور جمعی از اعضای هیات‌مدیره اتحادیه، پیشکسوتان این حوزه، کارآفرینان و  فعالان صنعت چاپ برگزار شد.
 
وی افزود: در این نشست درباره این‌که نرخ چاپ، تابع چه عواملی است، بحث‌های زیادی شد و مسائلی چون تورم، قیمت انرژی، نرخ ارز از عوامل تاثیرگذار بر بهای تمام شده محصولات چاپی عنوان شد.
 
ابوالحسنی با بیان این‌که به‌علت نبود اطلاعات دقیق تصمیم گرفته شد، تعیین نرخ‌نامه جدید کمی دیگر انجام شود، عنوان کرد: در نشست روز گذشته توافق کردیم به‌صورت موقت و تا فروکش کردن نوسانات بازار، صبر کنیم و سپس در شرایط با‌ثبات‌تری، نرخ‌های نهایی  سال ۱۴۰۱ را تعیین و اعلام کنیم.
 
به گفته وی، قیمت‌گذاری پلکانی محصولات چاپی، از دیگر مباحثی بود که در جلسه امروز مطرح شد و تصمیم‌گیری نهایی درباره آن به نشست بعدی موکول شد و اعضا توافق کردند، با توجه به افزایش ۶۰ درصدی دستمزدها در سال جاری، فعلا نرخ‌های قبلی محصولات چاپی( نرخ‌نامه ۱۴۰۰) ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کند تا نرخ‌نامه جدید تعیین و اعلام شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها