پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
برخورد با گران فروشان کاغذ نیاز به هماهنگی نهادهای مختلف دارد

به گفته احمد شریفان این اتحادیه زمانی می‌تواند برای برخورد با گران‌فروشان اقدام کند که هماهنگی لازم با سایر نهادها ازجمله سازمان تعزیرات وجود داشته باشد.

احمد شریفان، رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به گرانی‌های ۱۰ روز اخیر بازار کاغذ، گفت: این افزایش قیمت‌ها هیچ توجیهی ندارد؛ زیرا در فاصله 15 اسفند۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال جاری، کالای جدیدی به کشور وارد نشده است اما تجار نسبت به افزایش قیمت کالاهای خود اقدام کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: طی رصدی که از بازار داشتیم طی ۱۰ روز گذشته بازار کاغذ چاپ و تحریر با افزایش ۱۲ درصدی قیمت روبه رو شد و این موضوع موجب رکود و لجام گسیختگی در میان خریداران و فروشندگان این کالا شد.
 
شریفان با بیان اینکه متاسفانه در برخی مواقع بعضی از تجار واردکننده کاغذ دچار زیاده‌خواهی می‌شوند، عنوان کرد: چندین بار در این زمینه به آن‌ها گله کردیم که در بازه‌های زمانی که جنس جدیدی وارد نشده است، نباید قیمت‌ها بالا برود اما متاسفانه دلایلی می‌آورند که قابل قبول نیست.
 
وی درباره ورود اتحادیه کاغذ و مقوا به بحث گران‌فروشی کاغذ از سوی صنف نیز توضیح داد: به عنوان اتحادیه نمی‌توانیم به این مساله ورود پیدا کنیم، زمانی می‌توانیم اقدام کنیم که هماهنگی لازم با سایر نهادها نیز وجود داشته باشد اما الان دست ما بسته است.
 
شریفان یادآور شد: تا زمانی که بین ارگان های مختلف ازجمله سازمان تعزیرات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت، سازمان بازرسی و نظارت، یک هماهنگی، وجود نداشته باشد نمی‌توان اقدام عملی خاصی انجام داد.
 
به گفته وی، بهتر است سازمان تعزیرات برای ورود به این مساله ابتدا با اتحادیه صنفی جلسه برگزار کند و در هماهنگی با تشکل صنفی، قیمت بازار را در دست بگیرد و بر روند افزایش آن کنترل داشته باشد.
 
شریفان همچنین با بیان این که حذف ارز دولتی از کالاها شوک و آسیب زیادی به کسبه و مردم وارد می‌کند، خواستار توجه و برنامه‌ریزی جدی دولت برای اجرای این طرح شد.
 
به گزارش ایبنا، امروز در بازار تهران هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 گرمی 70 در 100 چینی به قیمت 815 هزار تومان، هر بند کاغذ 70 گرمی 60 در 90 چینی به قیمت 615 هزار تومان و هر بند کاغذ 80 گرمی 70 در 100 اندونزی به قیمت یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها