چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
داوری جایزه کتاب سال فارس به داوران بومی سپرده شود

احمد اکبرپور، نویسنده شیرازی با تاکید بر اینکه در فارس ظرفیت داوری جایزه کتاب سال استان وجود دارد، پیشنهاد کرد تا آثار نویسندگان برای ارائه به دبیرخانه این رویداد خریداری شود.

احمد اکبرپور، نویسنده در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، درباره داوری جایزه کتاب سال استان بیان کرد: با توجه به این‌که استان فارس دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است، به‌نظر می‌رسد  بیرون رفتن داوری از استان عیب بزرگی است. دارای ظرفیت و داشته‌های مهمی در شیراز و فارس هستیم. 

وی افزود: حداقل می‌توان یک داور مهمان از خارج استان داشته باشیم و بقیه داوران از داخل انتخاب شوند.

وی درباره نقاط ضعف و قوت «جایزه کتاب سال» در دو دوره گذشته افزود: بهتر است راهکاری در نظر گرفته شود تا از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، کتاب‌ همه نویسندگان برای ارائه به دبیرخانه تهیه شود. نباید نیاز به این باشد که نویسندگان آثارشان را بیاورند و تحویل دهند، بلکه  به‌گونه‌ای باشد که با احترام به اهالی قلم، بودجه‌ای در نظر گرفته شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی فرهنگ، کتاب‌ها را تهیه و خریداری کند.

خالق «قطار آن شب» با تاکید بر اینکه بهتر خواهد بود دو تا سه جلد از کتاب‌ها برای شرکت در «جایزه کتاب سال» خریداری شود، افزود: برای ترغیب و شوق حضور اهل قلم در این رقابت باید اسامی داوران از قبل اعلام شود تا همه بدانند و حق مسلم نویسندگان نیز همین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها