شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
همه چیز درباره بیت کوین و بلاکچین در یک کتاب

در کتاب «بیت کوین و بلاکچین برای عموم» به سوالات اساسی در این حوزه پاسخ داده شده است؛ نظیر اینکه آیا افراد می‌توانند همانند نقدینگی فیزیکی، پرداخت‌های دیجیتالی ناشناس انجام دهند؟ معاملات مالی ما تا چه حد باید ناشناس یا حداقل خصوصی باشد؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «بیت کوین و بلاکچین برای عموم» نوشته علی پاک باخته‌گان زنجانی از سوی انتشارات زرنوشت منتشر شد.

این نویسنده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایبنا با اشاره به موضوعات اصلی درج شده در این اثر گفت: همواره برخی از مردم تصور می‌کنند فهم موضوعات جدید نظیر بلاک‌چین‌ها مشکل است؛ برخی فکر می‌کنند که بلاک چین‌ها تنها در زمینه کریپتوکارنسی (رمزنگاری ارز و پول) مانند بیت‌کوین کاربرد دارند؛ اما بلاک‌چین‌ها کاربردهای بیشتری را شامل می‌شوند و هر کسی می‌تواند درباره مقدمات بلاک‌چین‌ها مهارت کسب کند.
 
 

وی افزود: مخاطبان در این کتاب توصیه‌های مفیدی برای بررسی دنیای بلاک چین و کریپتوکارنسی‌ها دریافت می‌کنند و آموزش‌های مرحله به مرحله‌ای را در این کتاب مشاهده کرده و درک آن‌ها را از کارکرد و ارزش بلاک‌چین‌ها را افزایش می‌دهد.


نویسنده کتاب بیت کوین و بلاکچین برای عموم ادامه داد: برای درک این کتاب به پیش زمینه درباره برنامه‌ریزی اقتصاد یا امور جهانی نیاز ندارید اما به طور مختصر به همه این موضوعات پرداخته شده است، زیرا فناوری بلاک چین با همه آن ها سر و کار دارد.


وی عنوان کرد: در این کتاب به سوالات اساسی در این حوزه پاسخ داده می‌شود مانند اینکه آیا افراد می‌توانند همانند نقدینگی فیزیکی، پرداخت‌های دیجیتالی ناشناس انجام دهند؟ معاملات مالی ما تا چه حد باید ناشناس یا حداقل خصوصی باشد؟  آیا بخش دولتی یا بخش خصوصی باید ابزار پرداخت الکترونیکی و حفظ حریم خصوصی مالی را فراهم کند؟ آیا یک کشور باید بتواند توانایی افراد در پرداخت دیجیتال را مسدود کند و با چه محدودیتی باید این کار انجام شود؟ چگونه می‌توانیم حریم خصوصی مالی را با جلوگیری از حمایت از فعالیت‌های غیرقانونی از جمله تامین مالی تروریسم تطبیق دهیم؟

 
وی  بیان کرد: این کتاب به مقدمات بلاک چین‌ها، بیت کوین، قراردادهای هوشمند و کریپتوکارنسی می‌پردازد و در عین حال  به بررسی تمام بلاکچین های موجود در بازار پرداخته و کارکردها و کاربردهای آنها را معرفی می کند. همچنین چشم انداز فناوری بلاکچین را بررسی کرده و به برخی نکات مهم در پروژه های بلاکچین می پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها