یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
آغاز ارائه خدمات مرجع مجازی در کتابخانه‌های عمومی منتخب قم

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از آغاز ارائه خدمات مرجع مجازی در 9 کتابخانه عمومی استان خبر داد.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: با هدف تسهیل دسترسی مراجعه‌کنندگان و پژوهشگران و تامین منابع اطلاعاتی معتبر خدمات مرجع مجازی در 9 کتابخانه عمومی استان ایجاد شده است.
 
وی ادامه داد: در این طرح امکان جست وجو و دریافت منابع در بیش از 125 میلیون رکورد منبع دیجیتالی شامل مقالات، کتاب های الکترونیکی، پایان‌نامه، طرح پژوهشی، استاندارد، پروانه‌های ثبت اختراع، مقالات کنفرانسی از 1800 پایگاه اطلاعاتی مشترک و معتبر وجود دارد؛ علاوه بر این ارائه مشاوره اطلاعاتی و راهنمایی کاربران در دستیابی به اطلاعات ارائه خواهد شد.
 
عمرانی بیان کرد: یکی از کارکرد‌های کتابخانه‌های عمومی، کمک به پژوهشگران و دانشجویان در جست وجو و دریافت منابع اطلاعاتی و همچنین مشاوره اطلاعاتی است که در بخش مرجع کتابخانه‌های عمومی به صورت حضوری انجام می‌شود.
 
وی افزود: پس از شیوع بیماری کرونا، طرح خدمات مرجع مجازی در سال 99 به صورت آزمایشی در کتابخانه‌های عمومی آیت الله خامنه‌ای قم و یادگار امام (ره) انجام شد که با استقبال پژوهشگران مواجه شد.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: امروز این خدمت علاوه بر دو کتابخانه‌ای که ذکر شد، در 7 کتابخانه دیگر یعنی کتابخانه‌های عمومی نرگس، مریم، شهدای نوبهار، امام صادق (ع)، ریحانه النبی (ره)، علامه امینی در شهر قم و کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای جعفریه نیز ارائه می‌شود.
 
این مقام مسئول گفت: پژوهشگران می توانند از طریق تماس تلفنی، پست الکترونیک و یا مراجعه به قسمت ارتباط با کتابدار پورتال کتابخانه‌های مذکور، درخواست خود را ارسال و پاسخ را از طریق پست الکترونیک دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها