پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
پویش ملی «نشاط نوروزی با کتاب» در لرستان برگزار می‌شود

پویش ملی «نشاط نوروزی با کتاب» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌صورت مجازی، همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود.

رضا نیازی، معاون فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی پویش ملی «نشاط نوروزی با کتاب» را در سال 1400 برگزار کرد.

نیازی ادامه داد: با توجه به اینکه پویایی یک جامعه با کسب دانش، آگاهی و حرکت محقق می‌شود و کتاب ابزار آگاهی و دانش است؛ دومین دوره این پویش نیز در سراسر کشور و همزمان در لرستان نیز در نوروز 1401 با عنوان «پویش نشاط نوروزی با کتاب» برگزار خواهد شد. 

معاون فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته شده کتاب‌هایی را که خوانده‌اند، در یک فیلم کوتاه بین 2 دقیقه و نیم  یا 150 ثانیه، معرفی کنند یا نظرشان را درباره آن بگویند و فیلم را در فضاهای مجازی انتشار دهند. در پایان این پویش به تعدادی از برگزیدگان که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد.

نیازی افزود: محدودیت سنی برای شرکت در این پویش وجود ندارد و همه اعضای خانواده از 2 سال به بالا می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‏ نحوه برگزاری این پویش و ثبت‏‌نام می‏‌توانند به سایت شبکه‎ ترویج کتابخوانی به آدرس http://bookpromotion.ir مراجعه کنند و یا با شماره‏‌های 02188342980 و  02188342979 تماس بگیرند.

وی مهلت شرکت در این پویش را تا پایان روز 28 فروردین‌ماه 1401 اعلام کرد و افزود: برگزیدگان همزمان با عید سعید فطر معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها