پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
طرح کتابخوانی «در انتظار بهار» از منطقه الواج ارومیه کلید خورد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: با همکاری کانون و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان؛ طرح کتابخوانی «در انتظار بهار» از منطقه الواج ارومیه کلید خورد.

زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: در آستانه‌ عید نیمه‌شعبان طرح کتابخوانی «در انتظار بهار» با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از منطقه الواج ارومیه شروع به کار کرد.

وی افزود: مراحل مطالعاتی این طرح که از آذر سال جاری به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در راستای تحقق عدالت فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین آغاز شده بود با انجام برنامه‌های کتاب‌محور در الواج ارومیه به مرحله اجرا رسید.

آبسوران ادامه داد: کتابخوانی با محوریت کتاب «عمونوروز و خاله نوبهار»، اجرای مسابقه، شعرخوانی، نمایشنامه‌خوانی و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه از جمله‌ بخش‌های اولین اجرای این طرح بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: تعمیق فرهنگ کتابخوانی، ایجاد فضای نشاط، مهارت‌آموزی، کشف استعدادهای فرهنگی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین از جمله اهداف طرح کتابخوانی «در انتظار بهار» عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها