یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
طرح دغدغه‌ها و مشکلات صنعت چاپ در دیدار با مدیرکل دفتر سلولزی وزارت صمت

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به دیدار با مدیرکل دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار وزارت صمت از تجمیع مشکلات و دغدغه‌های فعالان این صنف در حوزه واردات و صادرات و ارائه آن به صورت مکتوب به وزارت صمت خبر داد.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دیدار با مونا ابرو فراخ، مدیر کل دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: روز گذشته (شنبه 21 اسفند) با حضور در وزارت صمت با مدیرکل دفتر صنایع سلولزی دیدار داشتیم و درباره موضوعات و مباحث کلان حوزه چاپ همچنین مشکلات و دغدغه‌های فعالان این حوزه گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: اکنون صنعت چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی و وزارت صمت به یک دغدغه تبدیل شده است و اکنون بسیاری از مدیران و تصمیم‌گیران این حوزه درباره مسائل و مشکلات این حوزه حساس شده‌اند.

ابوالحسنی با بیان اینکه مدیریت جدید دفتر صنایع سلولزی نسبت به صنعت چاپ آگاهی و اطلاعات بسیار خوبی دارد، عنوان کرد: وی در سخنان خود بر این موضوع تاکید کرد که چاپ نقش بسیار مهمی در تولید دارد و ما در حوزه واردات و صادرات کالاهای مختلف به یک صنعت قوی و کاربردی نیاز داریم.

وی تاکید کرد: در این زمینه قرار است مشکلات واردات ماشین‌آلات، صادرات کالاهای چاپی و بخش مالیات در تعامل و گفت‌‌وگو با اهالی صنف گردآوری شده و به صورت مکتوب برای بررسی به وزارت صمت ارسال شود.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه قرار است راهکارهای حل و رفع مشکلات نیز از سوی صنف و اتحادیه ارائه شود، گفت: ما نباید فقط بگوییم که این سری مشکلات وجود دارد؛ بلکه باید راهکارهای پیشنهادی را نیز بیان کنیم تا با توجه به شرایط کشور و امکانات قانونی مرتفع شود.

وی یادآور شد: در این زمینه مدیرکل دفتر سلولزی در سخنان خود بر لزوم حمایت از تولید در بخش‌های مختلف بخصوص در صنعت چاپ تاکید کرد و گفت که قرار است ظرفیت و توان واحدهای صنفی بررسی شود و سپس درباره ممنوعیت واردات و مباحثی از این قبیل اقدام شود.

به گفته ابوالحسنی، در نخستین روزهای کاری سال 1401 نشست‌هایی با حضور پیشکسوتان و فعالان این حوزه برگزار خواهیم کرد و درباره دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها به عنوان تولیدکننده بحث و تبادل نظر خواهیم داشت تا نتایج آن را به وزارت صمت ارسال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها