یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
افول ادبی محتوای ترانه‌سرایی کشور در سال 1400/ ادامه روند خلق الگوهای مطلوب تصنیف و ترانه در حوزه هنری

میلاد عرفان‌‌پور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری تاکید دارد که متاسفانه سال 1400 با تشدید جریان افول محتواهای ادبی در ترانه‌‌ مواجه شدیم.

میلاد عرفان‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در بیان وضعیت سال 1400 ترانه‌سرایی عنوان کرد: این وضعیت در ادامه جریانی که از سال‌های پیش تعریف شد، افول ادبی را با شدت بیشتری به ظهور رساند؛ البته هنوز اقلیتی را داریم که همچنان پایبند به ترانه‌سرایی باکیفیت ادبی و ارزشمند هستند و کارهای خوبی را نیز در سال 1400 عرضه کردند ولی در مجموع جریان ترانه‌سرایی کشور شاهد افول ادبی بوده است.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری همچنین در معرفی مهمترین اقدامات انجمن شده در این مرکز طی سال 1400 گفت: این مرکز دو مسیر اصلی را پیش می‌برد که یکی به حوزه آموزش مربوط است و در این راستا دوره جامع تصنیف، سرود و ترانه را با تدریس استادان برجسته برگزار کردیم. در ادامه با شناسایی استعدادها از میان فارغ‌التحصیلان این دوره، باشگاه تصنیف و ترانه را راه‌اندازی کردیم. روند فعالیت‌های باشگاه‌ بر اساس آموزش ضمن تولید اثر است و اعضا متناسب با فراخوان‌های منتشر شده ما به ارایه طرح‌های خود می‌پردازند که در ادامه طرح‌های برگزیده مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت و تمام مراحل کار باشگاه از ارایه طرح تا تولید نهایی اثر زیر نظر کارشناسان ما ضمن آموزش‌های لازم و مداوم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای باشگاه‌ زیر نظر کارشناسان به صورت مداوم ارزیابی کیفی می‌شوند تا افراد برتر شناسایی و در تولیدات مهم مورد استفاده قرار گیرند.

عرفان‌‌پور با اشاره به سایر فعالیت‌های این مرکز گفت: فعالیت دیگر ما در حوزه ترانه، خلق الگوهای مطلوب است که می‌تواند فضا را برای تولید آثار بهتر آماده کند.

وی چشم‌انداز موردنظر در مرکز موسیقی حوزه هنری را ارتقای محتوای ادبی ترانه عنوان کرد و افزود: امیدواریم به جایی برسیم که ترانه‌های محبوب دارای متن و محتوای باارزش باشند. البته این چشم‌اندازی دور است و با وضعیت کنونی فاصله زیادی دارد ولی اگر امکانات را بسیج کنیم و از ترانه‌سرایان و استعدادهای جوان حمایت شود، دست‌یافتنی خواهد بود.

عرفان‌‌پور همچنین در معرفی مهمترین برنامه‌های مرکز موسیقی حوزه هنری در سال 1401 گفت: یکی از برنامه‌های اصلی مرکز موسیقی معرفی اعضای باشگاه تصنیف و ترانه به موسیقی کشور و نیز تولید آثار باارزش برای بهبود کیفی ترانه‌ است. همچنین دوره‌های آموزشی مختلفی را برای کشف و پرورش استعدادهای حوزه موسیقی و ترانه برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها