چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» در این استان را تشریح کرد.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان گفت: ستاد بزرگداشت برنامه‌های فرهنگی- هنری حکیم نظامی گنجوی در هفته‌های گذشته برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن بزرگداشت این شاعر بزرگ در استان تشکیل شد و دبیرخانه استانی این ستاد شکل گرفت.

فتایی افزود: دبیرخانه ستاد استانی هفته گرامی‌داشت نظامی گنجوی از 15 لغایت 21 اسفند‌ماه به‌مناسبت هفته گرامی‌داشت نظامی گنجوی، برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده است که در سراسر استان با همکاری دستگاه‌های مختلف، اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد: قصه‌گویی از خسرو  و شیرین، معرفی شخصیت و آثار حکیم نظامی، شعرخوانی لیلی و مجنون، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام خواهد گرفت.

وی افزود: خوشنویسی اشعار حکیم نظامی با همکاری انجمن خوشنویسی استان، بررسی لباس و پوشش در هفت‌پیکر با همکاری انجمن مد و لباس استان، مناجات‌خوانی (مخزن‌الاسرا و هفت‌پیکر)، اجرای موسیقی مقامی لرستان (شیرین و خسرو) با همکاری انجمن موسیقی لرستان، از دیگر برنامه‌ها این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برنامه‌‌های مختلف ادبی در نظر گرفته شده برای هفته بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» افزود: نشست بررسی جلوه‌های ادبی در آثار حکیم نظامی با همکاری انجمن مفاخر استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، شب شعر نظامی با همکاری انجمن شعر و ادب و حوزه هنری لرستان، نقالی نظامی‌خوانی با همکاری کانون آیینی سنتی استان نیز ازجمله برنامه‌های اجرایی دبیرخانه بزرگداشت نظامی گنجوی لرستان هستند.

فتایی بیان کرد: شهرداری خرم‌آباد نیز با نصب بنرهایی از اشعار نظامی و پیام ضرورت پاسداشت زبان فارسی در سطح شهر ما را در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن بزرگداشت این شاعر پارسی‌گوی سده ششم همراهی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها