سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
برگزاری کارگاه‌ آموزشی چاپ در استان‌ها از سوی اتحادیه لیتوگرافان

اتحادیه لیتوگرافان با مشارکت اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد استان‌ها دوره‌ها و کارگاه‌ه‌های آموزشی با موضوع چاپ و مباحث مرتبط با آن برگزار می‌کند.

جلال ذکایی، مشاور اتحادیه لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این اتحادیه در برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی، عنوان کرد: به دنبال اعلام آمادگی مدیرکل دفتر چاپ و نشر در نشست هم‌اندیشی چاپ دیجیتال، اتحادیه لیتوگرافان دوره‌های آموزشی مختلفی با سرفصل‌های مرتبط با حوزه چاپ طراحی کرد تا به صورت مستمر در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور برگزار شود.
 
وی ادامه داد: در این زمینه قرار است اداره کل ارشاد استان‌ها با هماهنگی اداره کل چاپ و نشر درخواست خود را درباره موضوعات مورد نیاز خود در استان‌ها ارائه دهند و اتحادیه بر مبنای این درخواست‌ها دوره برگزار کند.
 
ذکایی با بیان اینکه این دوره‌ها از امروز در استان گلستان آغاز خواهد شد، گفت: کارگاه‌های آموزشی «سرویس و نگهداری ماشین‌های لارج فرمت»، «مبانی مدیریت رنگ» و «راهکارهای بازاریابی در صنعت چاپ در سال 1401» برای این استان پیش‌بینی شده است که طی دو روز برگزار می‌شود.
 
وی تاکید کرد: سایر استان‌ها نیز بر اساس موضوعات مختلفی که برای این کارگاه‌ها در نظر گرفته شده است می‌توانند درخواست خود را به اداره کل چاپ و نشر ارائه کنند و با هماهنگی اتحادیه لیتوگرافان این دوره‌ها برگزار شود.
 
ذکایی در ادامه با طرح این موضوع که این سمینارها در مرکز استان‌ها و برای مخاطبان متنوعی در نظر گرفته شده است،  افزود: چاپخانه‌داران، چاپخانه‌های دیجیتال، ناشران، دفاتر فنی، طراحان گرافیک، کانون‌های تبلیغاتی، ناظران چاپ و سایر فعالان این صنعت می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.
 
وی همچنین درباره اهداف برگزاری این کارگاه‌ها توضیح داد: اولویت دادن به نخبگان دانش آموخته و کارشناسان صنعت چاپ کشور، تقویت بنیه علمی و بروز کردن اطلاعات علمی و آموزشی فعالان صنعت چاپ کشور، اقدام همسان در دو محور علمی، فنی مرتبط با صنعت چاپ، ایجاد تعهد لازم برای بهره مندی عمومی از سرمایه‏گذاری علمی، حمایت از ورود و همکاری بخش خصوصی و توجه به توسعه دانش صنعت چاپ در سطح کشور و تأکید برتمرکززدایی از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای این دوره به شمار می‌آید.
 
ذکایی در پایان با اشاره به عناوین برخی از این دوره‌ها، گفت: آماده‌سازی فایل‌‌های چاپی و نظارت بر چاپ، مدیریت سرویس و نگهداری ماشین آلات چاپ افست، آماده سازی سند طراح گرافیک پیش از چاپ،آموزش پیش از چاپ ( لیتوگرافی – افست – فلکسو)، مدیریت بازاریابی و فروش در صنعت چاپ در پسا کرونا، اصول و فنون مذاکره و ارتباط موثر با مشتریان، آشنایی با قوانین صنعت چاپ و مدیریت کسب و کار دیجیتال صنعت چاپ در پسا کرونا عناوین برخی از این دوره‌ها هستند.
 
به گفته وی، موضوعاتی چون مدیریت پروژه‌‌های تبلیغاتی، سرویس و نگهداری ماشین‌آلات چاپ لارج فرمت، دانش مدیریت رنگ و رنگ شناسی، استانداردسازی فایل برای چاپ، کاغذ شناسی و سطوح چاپ شونده، چاپ امنیتی و مسائل پیش رو، چاپ دیجیتال، مدیریت کنترل کیفیت چاپ، مرکب شناسی، صحافی و عملیات پس از چاپ نیز برای این کارگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها