یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
اختتامیه بیست‌و‌یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ سوم اسفند برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر چاپ و نشر از برگزاری اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره ملی صنعت چاپ در روز سه‌شنبه سوم اسفند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. ‌

علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ، عنوان کرد: ما امسال شاهد برگزاری 28 جشنواره استانی تحت عنوان آئین پاسداشت اهالی صنعت چاپ در استان‌های مختلف کشور بودیم که این مراسم، اختتامیه جشنواره ملی به شمار می‌آید.
 
وی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، ادامه داد: در این مراسم از 12 برگزیده در هشت بخش شامل تجلیل از خانواده شهید جامعه چاپ، پیشکسوتان صنعت چاپ، چهره برجسته علمی، بانوی فعال، تولیدکننده ماشین‌آلات چاپ، صادرکننده، کارآفرین و کارشناس استانی چاپ تقدیر خواهد شد.
 
ابراهیمی افزود: برگزیدگان این دوره از جشنواره از سراسر کشور توسط داوران که همگی از اصحاب صنعت چاپ بودند به محوریت اتحادیه‌ها و تشکل‌های تخصصی انتخاب شده‌اند.
 
وی با اشاره به تفاوت‌های جشنواره امسال نسبت به دوره‌های گذشته نیز توضیح داد: امسال برای نخستین بار از خانواده شهید فاطمی و به‌طور مشخص از محمود فاطمی (پدر شهید) تقدیر خواهیم کرد که سالیان متمادی است که در این حوزه فعالیت دارد.
 
ابراهیمی تاکید کرد: همچنین امسال برای نخستین بار از چهره برتر علمی در صنعت چاپ و سازنده ماشین‌آلات چاپ به صورت مجزا تقدیر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه از روسای اتحادیه‌های چاپ سراسر کشور و مسئولان مرتبط با حوزه چاپ برای حضور در این مراسم، دعوت شده است، گفت: با توجه به تغییراتی که سال گذشته در آئین‌نامه جشنواره چاپ رخ داد، از این پس مسابقات چاپی به صورت دو سالانه برگزار خواهد شد و مراسم امسال فقط شامل تقدیر از فعالان این حوزه خواهد بود.
 
اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره ملی صنعت چاپ در روز سه‌شنبه سوم اسفند از ساعت 18:30 تا 20 در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها