سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
سعید تشکری هنوز در اغماست/ عمل جراحی امیدوار کننده بوده است

یکی از شاگردان سعید تشکری با تایید وضعیت بیهوشی سعید تشکری عنوان کرد که عمل جراحی، موفقیت ‌آمیز بوده و پزشکان به بهبود شرایط و بازگشت هوشیاری وی امیدوار هستند.

نرگس گلکار، از شاگردان سعید تشکری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: سعید تشکری سال‌هاست با بیماری MS دست به گریبان است و در آخرین مراجعه خود به بیمارستان رضوی برای تزریق خون که اوایل هفته جاری انجام شد، متاسفانه بدن به تزریق واکنش نشان داد و به حالت اغما رفت.

وی افزود: بعد از وضعیت پیش آمده، شامگاه گذشته تشکری مورد عمل جراحی قرار گرفت که موفقیت‌آمیز بوده است؛ اما به دلیل شدت خونریزی، فعلا پزشکان شریان اصلی را قطع کرده‌اند.

وی در پایان گفت: پزشکان امیدوارند که تشکری به زودی از حالت اغما خارج شود و بهبود یابد؛ با این حال از مردم تقاضا داریم که برای بهبود وضعیت این نویسنده و استاد ادبیات دعا کنند.

سعيد تشكري متولد سال 1342 در قوچان است و در زمينه‌های نویسندگی، نقد ادبی، كارگردانی و نويسندگی تئاتر فعاليت دارد. ورود او به عرصه هنر از سال 1348 با شرکت در کلاس‌های خلاق داستان‌نویسیِ کانون پرورش فکری کودک و نوجوان رقم خورد و در سال 1357 به دانشکده هنرهای زیبا راه یافت و در رشته ادبیات نمایشی فارغ‌التحصیل شد. سعید تشکری در سال 1378 به عضویت کانون ملی منتقدان تئاتر و در سال 1380 به عضویت کانون جهانی تئاتر ITCA درآمد و از سال 1363 تاکنون هم زمان با خلق آثار هنری به تدریس در حوزه ادبیات نمایشی و داستان نویسی پرداخته است. حضور پررنگ او در مطبوعات با چاپ مقالاتی پرمخاطب در حوزه‌ی ادبیات و هنر گره خورده است.  او در سال 1392 با جدا شدن از عرضه تئاتر، به فضای داستان نویسی ورود کرد و با خلق آثار برجسته‌ای چون مفتون و فیروزه، رمان مفقوده انقلاب اسلامی را به نگارش در آورد. تا کنون بیش از ۴۰ کتاب از سعید تشکری منتشر شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها