چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
آثار داستانی خسروشاهی ادبیات تراز انقلاب اسلامی است

مهدی کاموس، نویسنده و منتقد ادبی تاکید دارد که آثار داستانی به جای مانده از جهانگیر خسروشاهی ادبیات تراز انقلاب اسلامی محسوب می‌‌شود و سلوک و خلق و خوی برخاسته از سیره اهل بیت (ع) در رمان‌ها و داستان‌های وی موج می‌زند.

مهدی کاموس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن تسلیت بابت درگذشت زنده‌یاد جهانگیر خسروشاهی با تاکید بر اینکه آخرین اثر زنده‌یاد خسروشاهی «مغازله با خاک» بود؛ اما همیشه در حال معاشقه با آسمان بوده است، عنوان کرد: بر خلاف شناخت ظاهری دوستان از هنر و تخصص خسروشاهی در ادبیات و سینما، وی اهل ادب و عرفان و عارفی ناشناخته بود.

این نویسنده و پژوهشگر ادبیات انقلاب از تعبیر علیرضا کمری که جهانگیر خسروشاهی را روشن‌ضمیری خاموش‌گذر نامید به عنوان دقیق‌ترین تعریف درباره وی یاد کرد و گفت: ادبیات داستانی خسروشاهی، تراز ادبیات انقلاب اسلامی است و همان سلوک و خلق و خوی برخاسته از سیره اهل بیت (ع) در رمان‌ها و داستان‌های وی موج می‌زند.

وی در پایان گفت: سینما و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره مدیون مجاهدت‌های آشکار و پنهان خسروشاهی است. وی از معدود داستان‌نویسانی بود که خداوند چراغ فهم فلسفه و عرفان را در دلش برافروخته بود و آنچه از امام انقلاب و سید اهل قلم و مقام ولایت در خود داشت، گوهری ناشناخته بود که کمتر دیده شده است.

جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر بی‌ادعای ادبیات انقلاب اسلامی، امروز (چهارشنبه 13 بهمن‌ماه) به‌علت عارضه قلبی چشم از جهان فرو بست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها