چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
خسروشاهی درک عمیقی از ادبیات دینی داشت/ دوست داشت در راه مکتب سردار سلیمانی خدمت کند

محسن پرویز، رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران تاکید دارد که زنده‌یاد جهانگیر خسروشاهی کارشناس برجسته‌ای در درک مسایل علمی مرتبط با ادبیات دینی بود.

محسن پرویز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن تسلیت بابت درگذشت جهانگیر خسروشاهی با تاکید بر اینکه این نویسنده متعهد ادبیات دینی و دفاع مقدس از نویسندگان زبردست، توانا، بااخلاص و دارای بینش عمیق بود و در مسایل مختلف با دقت و تعمق برخورد می‌کرد، توضیح داد: در دهه 70 یکبار با وی هم صحبت شدم که درباره فلسفه نوشتن رمان و مبانی دینی داستان‌پردازی غور کرده بود و حرف‌های قابل تاملی داشت. همان‌جا دانستم که آنچه می‌نویسد روبنایی و سطحی نیست و کارشناس برجسته‌ای در درک مسایل علمی حوزه ادبیات دینی است

وی ادامه داد: همچنین خسروشاهی آماده انجام امور فرهنگی بود و هرجا می‌دید می‌تواند کمکی انجام دهد، دریغ نمی‌کرد.

این نویسنده و پژوهشگر ادبی با اشاره به آخرین دیدارش با  زنده‌یاد خسروشاهی گفت: آخرین دیدار من و جمعی از نویسندگان با خسروشاهی در مراسم سالگرد سردار سلیمانی بود که در آنجا دغدغه‌مندانه صحبت کرد و در حاشیه مراسم نیز اعلام آمادگی کرد که درباره سردار قلم‌زنی کند و در راه احیای مرام و مکتب سردار سلیمانی خدمت لازم را انجام دهد.

رییس انجمن قلم ایران در پایان گفت: درگذشت خسروشاهی لطمه بزرگی به ادبیات دینی و انقلاب اسلامی وارد می‌کند و برای وی آرزوی رستگاری جاوید دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها