دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
بهبود زیرساخت‌های نمایشگاه مجازی به کاربران حس خوبی داد

موحد با اعلام اینکه در دومین نمایشگاه مجازی کتاب شاهد اتفاق‌های بهتری نسبت به نخستین دوره برگزاری آن بوده‌است، از حس بهتر کاربران این نمایشگاه در نتیجه بهبود زیرساخت‌های آن خبرداد.

جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با تاکید بر اینکه در دومین نمایشگاه مجازی کتاب شاهد اتفاق‌های بهتری نسبت به نخستین دوره برگزاری آن بوده‌است، گفت: بهبود تاثیرگذاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب هماهنگ با رشد آمار و ارقام فروش کتاب و مراجعه‌کنندگان مشخص است.

به‌گفته موحد به دلیل بهبود زیرساخت‌های نمایشگاه مجازی کتاب، این رویداد فرهنگی به شکل مناسب‌تری برگزار شد. او ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب وابستگی مستقیمی به زیرساخت‌های آن دارد. سال گذشته در نخستین دوره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، شاهد مشکلاتی در ارائه خدمات به دلیل ضعف در زیرساخت‌های سامانه نمایشگاه بودیم. امسال تمام این مشکلات حل شده‌اند و کاربران از نخستین روز توانستند از سامانه به راحتی خرید کنند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلام اینکه رفع مشکلات سامانه نمایشگاه مجازی کتاب، حس بهتری به کاربران این  نمایشگاه می‌دهد، ادامه داد: شاهد بازخوردهای بهتر در فضای مجازی و رسانه‌ها هستیم. همه این موارد نشان می‌دهد امسال نمایشگاه مجازی نتیجه خوبی داشته و برگزاری آن موفقیت آمیز بوده‌است.

نمایشگاه مجازی نیاز به تبلیغات گسترده‌تر دارد
موحد در نهمین  و آخرین روز برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب درباره اقداماتی که باید برای تاثیرگذاری بیشتر نمایشگاه مجازی کتاب اتفاق بیفتد گفت: گسترش این نمایشگاه نیاز به تبلیغات گسترده‌تر و همراهی دستگاه‌هایی دارد که در فضای رسانه‌ای می‌توانند کمک کنند. به خصوص صداوسیما و دستگاه‌های دولتی دیگر می‌توانند نقش مهمی در رسانه‌ای کردن این رویداد فرهنگی داشته‌باشند.

به گفته معاون دولت الکترونیک اگر شرایط برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بهتر سنجیده شود، می‌تواند بازخوردهای بهتر و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری داشته‌باشد.

تجربه استفاده از نمایشگاه مجازی سال آینده باید بهتر از امسال باشد
موحد در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب، عنوان‌های مورد علاقه‌اش را در سایت نمایشگاه مجازی کتاب پیدا کرده‌است، او درباره چگونگی ارتباط کاربر با سامانه نمایشگاه مجازی کتاب و دشواری‌هایی که می‌تواند در خرید کتاب با آن مواجه شود، توضیح داد: با توجه به سلیقه‌های مختلف کاربران نمایشگاه مجازی کتاب، ممکن است این نمایشگاه هنوز به سطح ایده‌آل نرسیده‌باشد، اما نسبت به انتظاری که از این سایت می‌رود و خدماتی که سال گذشته ارائه می‌داد، در سطح مطلوبی قرار دارد.

او با تاکید بر لزوم نظرسنجی از مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب افزود: در ستاد اجرایی نمایشگاه مجازی کتاب و اقداماتی که در مرکز تماس این نمایشگاه انجام می‌شود، قطعا می‌توان روی نظر کاربران کار کرد و آن را بهبود بخشید؛ یعنی برای سال بعد باید قطعا تجربه کاربری از امسال بهتر باشد تا این رشد را نشان دهد.

نمایشگاه حضوری فقط باید محل نمایش کتاب باشد
به گفته معاون دولت الکترونیک، نمایشگاه مجازی کتاب باید با همین کارکرد ادامه داشه‌باشد، او بیان کرد: اگر در  سطح دنیا به کارکرد نمایشگاه‌ها توجه کنیم، می‌بینیم که کارکرد نمایشگاه با فروش کتاب متفاوت است. اگر با از بین رفتن همه‌گیری، در آینده نمایشگاه کتاب به شکل حضوری برگزار شود، نمایشگاه حضوری باید فقط  محل نمایش کتاب باشد و سیستم فروش به شکل مجازی ادامه پیدا کند.  

موحد افزود: نمایشگاه حضوری باید مرکز تبادل نظر ناشران و اقداماتی که با دیگر فعلان  انجام می‌دهند، باشد. در نمایشگاه حضوری کتاب، مردم می‌توانند با کتاب‌ها آشنا شوند و در رویدادهای فرهنگی آن شرکت کنند و اگر مخاطبان نمایشگاه مجازی بخواهند کتاب بخرند، در خانه فقط با چند کلیک بتوانند کتاب خود را تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط