دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
فروش مجازی کتاب در مسیر درستی قرار دارد

مدیرعامل باغ کتاب گفت: نگاهی به آمار دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نشان می‌دهد که در شهرهای کمتر برخوردار و شهرهایی که کتابفروشی در آن‌ها کمتر است، خرید کتاب بیشتری انجام شده که همین موضوع نشان‌ می‌دهد که فروش مجازی کتاب مسیر درستی است.

محسن جلالی فراهانی، مدیرعامل باغ کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به برگزاری این رویداد، گفت: نمایشگاه توانست امسال بدون چالش جدی فعالیت‌های خود را انجام دهد و به روزهای پایانی خود برسد و بر اساس اطلاعات و آمار، جمع گسترده‌ای از مردم از همه نقاط کشور از این نمایشگاه کتاب خریداری کردند.
 
وی ادامه داد: آنچه مهم بوده این است که در شهرهای کمتر برخوردار و شهرهایی که کتابفروشی در آن‌ها کمتر است، خرید کتاب بیشتری انجام شده است که همین موضوع نشان‌‌ می‌دهد که فروش مجازی کتاب مسیر درستی است.
 
جلالی با بیان اینکه جا دارد که بیش از پیش به این رویداد فرهنگی پرداخته شود، عنوان کرد: درگاه مجازی کتاب موجب شده است که شهروندان همه کشور بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را که هیچ وقت امکان دسترسی به آن را نداشتند، خریداری کنند و ناشران نیز کتاب‌های خود را به شهرهایی بفرستند که هیچ وقت امکان ارسال آن را نداشتند.
 
وی تاکید کرد: بنظرم این موضوع هم برای مخاطبان و هم برای ناشران یک مساله برد برد است که هر دو طرف آن سود کرده‌اند.
 
جلالی همچنین به توسعه فضای مجازی و فضای آنلاین در میان جوانان، توضیح داد: طی یک هفته گذشته نوعی ترویج کتاب و کتابخوانی و جو کتابی در کشور ایجاد شده و جو کتاب در کشور غالب شده است، به طوری که ما در باغ کتاب تهران با اینکه تخفیفی روی کتاب‌ها نداشتیم اما نسبت به هفته‌های اخیر فروش بیشتری داشتیم.
 
وی خارج شدن ناشران از پوسته سنتی را از دیگر مزایای این نمایشگاه مجازی دانست و گفت: بسیاری از ناشران در جریان برگزاری این نمایشگاه با ظرفیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب بیشتر آشنا شدند و امیدواریم که تداوم داشته باشد.
 
جلالی در ادامه با بیان اینکه می‌شود در ابعاد کوچک‌تر نمایشگاه‌های تخصصی برگزار کرد، افزود: می‌توان زمینه‌ای ایجاد کرد به صورت مرتب و آنلاین نمایشگاه‌های کتاب تخصصی‌تر برگزار کرد و از فضای ارسال کتاب به نقاط مختلف کشور در شرایط کنونی کرونایی استفاده کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها