دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
نمایشگاه مجازی کتاب فناوری‌های جدید را در خدمت کتاب قرار داد

به گفته علی اکبر اشعری، مسئولان دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به خوبی توانستند فناوری‌های جدید را در خدمت یک کار فرهنگی باارزش یعنی عرضه کتاب به مردم قرار دهند و این اقدام کار قابل ستایشی است.

علی اکبر اشعری، عضو هیات امنای موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیهی بازدید از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره ضرورت و اهمیت برگزاری این رویداد فرهنگی، عنوان کرد: نمایشگاه از چند جهت قابل توجه است، نخست اینکه در وضعیت کرونایی کشور که امکان تجمع و حضور جمعی مردم فراهم نیست، برگزاری این نمایشگاه مجازی پیش‌بینی شد که با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم روبرو شد.
 
وی با اشاره به خرید کتاب از سراسر نقاط کشور توسط قشرهای مختلف، ادامه داد: معتقدم که این استقبال درایت مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه در پاسخ به یکی از نیازهای اساسی جامعه بود که این کار بسیار قابل تقدیر است.
 
اشعری با اشاره به دیگر مزایای این نمایشگاه، افزود: برخلاف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران می‌توانند تازه‌های نشر خود را در معرض دید مردم در سراسر کشور قرار دهند و اجباری به حضور مخاطبان در شهر تهران یا محل‌های دیگر نیست.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر مسئولان نمایشگاه به خوبی توانستند فناوری‌های جدید را در خدمت یک کار فرهنگی باارزش یعنی عرضه کتاب به مردم قرار دهند و این اقدام کار قابل ستایشی است.
 
اشعری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن کتاب در سبد خرید آنلاین مخاطبان کتاب،  توضیح داد: به تازگی برخی از فروشگاه‌های مجازی کالاهای عمومی به فروش کتاب هم روی آورده‌اند که همین موضوع نشان دهنده تقاضا از سوی مردم است، اما تفاوت این فروشگاه‌ها با نمایشگاه مجازی در این است که تعداد عناوین فروشگاه‌ها محدود است.
 
به گفته وی، نمایشگاه مجازی کتاب زمینه‌ای فراهم کرده است که همه ناشران با همه عناوین کتاب‌های منتشر شده خود در این رویداد فرهنگی حضور داشته باشند و مردم نیز امکان انتخاب بهتر و گسترده‌تری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها