دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
برای پاسخ به نیاز کتابخانه‌های دانشگاهی در نمایشگاه شرکت کردیم/ پرفروش‌های نشر افکار در نمایشگاه

نشر افکار امسال با هدف پاسخ به نیاز کتابخانه‌های دانشگاهی در دومین دوره نمایشگاه مجازی حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب‌های پرفروش نشر افکار در این نمایشگاه، از سری داستان ترجمه «اکنونی دیگر» یانیس واروفاکیس و «معمای بازگشت» دنی لافریر؛ از سری تاریخ موسیقی «تاریخ موسیقی غرب» دانالد گروت و کلود پالیسکا و «قرن موسیقی مدرن» پل گریفیث؛ از سری تئوری و تکنیک موسیقی «نیروهای شکل‌پذیر در موسیقی» ارنست توخ و «هارمونی: مطالعه و تمرین بلوز، راک و جز» اولیویه روکیه؛ و از سری شعر «مرده‌ای به کشتن ما می‌آید» و «باید در را آرام باز کرد و رفت» از رسول یونان؛ از تئوری هنر و داستان «نظریه‌های هنری در قرن بیستم» جیمز ماتسن تامپسون و «داستان‌نویسی: کارگاه نویسندگان گاتهام»؛ از سری سینما «اصول کارگردانی سینما» نیکولاس‌ پرافرز و «سینما» آلن بدیو؛ از سری تئاتر «بازیگری در قرن بیستم» آلیسون هوج و «کمدی در تئاتر» لئونارد پاتس بودند.

همچنین در حوزه علوم انسانی، از سری جامعه‌شناسی «دگرگونی ساختاری حوزه عمومی» یورگن هابرماس و «قواعد روش جدید جامعه‌شناسی» آنتونی گیدنز؛ از سری اقتصاد سیاسی «بیماری فراگیر در عصر نئولیبرالیسم» و «فضاهای امید» از دیوید هاروی؛ از سری روان‌شناسی «همزاد: مطالعه‌ای روانکاوانه» اتو رانک و «یار پنهان» جان ‌سنفورد؛ از سری متون آنارشیسم «تسخیر نان»، «آنارشیسم؛ فلسفه و آرمان» و «یاری متقابل» از پیتر کروپتکین و «در باب آنارشیسم» از نوام چامسکی؛ از سری فمینیسم «فمینیسم: درآمدی کوتاه» مارگارت والترز؛ و از سری تاریخ «ایران عصر صفوی» اندرو نیومن، پرفروش‌ترین نشر افکار در نمایشگاه کتاب 1400 بودند.

به گفته یحیی ساسانی، مدیر نشر افکار، بیشتر عناوین نشر در نمایشگاه 1400، چاپ اول یا ویرایش جدید چاپ‌های پیشین بودند، اما عناوین تازه منتشر شده در شش ماه اخیر در نمایشگاه عرضه نشدند و مطابق رویه ما، تنها از طریق مراکز پخش و کتابفروشی‌ها در تهران و شهرستان‌ها در دسترس مخاطبان خواهند بود.

نشر افکار در سال‌های اخیر با اعلام سیاست حمایت از کتاب‌فروشی‌ها، در نمایشگاه کتاب بین‌المللی تهران شرکت نمی‌کرد و در نمایشگاه‌های استانی هم شرکت نداشت.

ساسانی، در این باره گفت: یکی از دلیل شرکت در نمایشگاه مجازی، پاسخ به تقاضای کتابخانه‌های دانشگاهی و عمومی است که سالانه یک بار در نمایشگاه‌ها کتاب می‌خرند و کالایی را که به علت بهای بالا و تنوع بسیار در دسترس هر کسی نیست، در شبکه رایگان مطالعه و پژوهش در سراسر کشور توزیع می‌کنند. امری که با جامعه هدف همکاران کتابفروش ما در تضاد نیست.

به گفته مدیر نشر افکار، همچنین شماری از عناوین در دست انتشار هم به علت مشکلات کاغذ با تأخیر در وعده انتشار تا پایان سال جاری چاپ خواهند شد که بیش از بیست عنوان جدید و ویرایش جدید ده عنوان دیگر را در بر می‌گیرد.

ساسانی گفت: نشر افکار در سال 1400، کاغذ با قیمت دولتی دریافت نکرده و ناگزیر از پایین نگه داشتن قیمت کتاب به‌رغم چاپ با کاغذ آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها