دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های نشر به اثربخشی فعالیت‌ها منجر می‌شود

فتح‌الله فروغی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان از سامانه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: در این نشست عنوان شد که بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های حوزه نشر به منظور بهره‌وری بیشتر از ظرفیت موجود آن‌ها می‌تواند به اثربخشی فعالیت‌ها منجر شود.

فتح‌الله فروغی، دبیر انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دیدار روز گذشته (شنبه 9 بهمن) جمعی از اعضای انجمن از واحدهای پشتیبانی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، عنوان کرد: در ابتدای این  دیدار، معاون موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره روند برگزاری نمایشگاه توضیحاتی ارائه کرد و سپس حاضران با حضور ریاست موسسه در واحد پشتیبانی، با عملکرد و ظرفیت سامانه آشنا شدند.
 
وی  افزود: در ادامه نشستی با هدف بیان دیدگاه‌های بازدیدکنندگان برگزار شد و هر یک از حاضران نظرات خود را با مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در میان گذاشتند.
 
فروغی با اشاره به موضوعات طرح شده در این دیدار، گفت: در این دیدار عنوان شد که موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای برگزاری نمایشگاه کوشش‌های فراوانی به کار برده است که از سوی ناشران جای قدردانی دارد، همچنین باتوجه به دسترسی آسان مخاطبان به کتاب از طریق نمایشگاه، لازم است کوشش شود چرخه فروش کتاب توسط کتابفروشان دچار آسیب نشود.
 
وی تاکید کرد: در ادامه بیان شد که بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های حوزه نشر به منظور بهره‌وری بیشتر از ظرفیت موجود آن‌ها می‌تواند به اثربخشی فعالیت‌ها منجر شود، در این راستا ظرفیت‌های نهادینه شده در انجمن کتاب کودک می‌تواند در اختیار موسسه قرار گیرد.
 
فروغی با اشاره به پیشینه فعالیت انجمن در حوزه کتاب‌ کودک، توضیح داد: در این دیدار عنوان شد که انجمن ضرورت برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک را ضروری و لازم می‌داند و امیدواریم که این موضوع در دستور کار موسسه قرار گیرد.
 
به گفته وی، تقویت سامانه به لحاظ دسترسی برای انتخاب کتاب با توه به گروه سنی، بهتر شدن امر توزیع توسط شرکت پست، حذف و کاهش اموری که نیاز به صرف زمان بیشتر توسط ناشران دارد و .. از دیگر مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.
 
فروغی با اشاره به سخنان علی رمضانی، رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، افزود: وی با قدردانی از این نظرات اهمیت این رویداد را به جهت دسترسی آسان‌تر و گسترده‌تر مخاطبان به کتاب‌های مورد نیاز مهم دانست واین فعالیت را در ادامه در راستای کمک به افزایش جامعه کتابخوانی ارزیابی کرد و ضمن قدردانی کوشش و جدیت همکاران را عامل موفقیت دانست و از تشکل‌های نشر خواست که نقطه نظرات خود را در این حوزه بیان کنند.
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها