جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
چگونه استرس شغلی خود را مهار کنید

همواره یکی از دغدغه‌های جهان امروز با توجه به سرعت پیشرفت و اطلاعات استرس شغلی کارمندان و شاغلانی است که باید خود را با این سرعت همگام و همراه کنند. کتاب «غلبه بر استرس شغلی» افراد را با ابزارها و تکنیک‌های لازم برای مدیریت موثرتر استرس مرتبط با کار مجهز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) استرس شغلی سالانه میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نه تنها برای افراد از نظر سلامت روحی و جسمی پرهزینه است، بلکه به دلیل غیبت در محل کار و کاهش بهره‌وری، هزینه‌های عمده‌ای را برای سازمان‌ها به همراه دارد. بی شک دانستن اطلاعات علمی درباره این معضل دنیای امروزی و جهان صنعتی می‌تواند راهکارهای مطمئنی برای مهار آن پیش روی ما بگذارد.
 
کتاب «غلبه بر استرس شغلی» نوشته مارتین آر. بامبر، مشاور و وانشناس بالینی، رئیس حرفه‌ای درمان‌های روان‌شناختی در مرکز مراقبت‌های اولیه از کشور انگلستان که از سوی انتشارات معروف راتلج انتشار یافته است، نوعی راهنمای خودیاری براساس رویکرد شناختی رفتاری در راستای کنترل استرس شغلی است.
 
گفتنی است، این راهنمای خودیاری مبتنی بر درمان شناختی ‌رفتار (CBT)  افراد را با ابزارها و تکنیک‌های لازم برای مدیریت موثرتر استرس مرتبط با کار مجهز می‌کند. این کتاب که به سه بخش تقسیم شده است به خوانندگان و مخاطبانش کمک می کندتا بتوانند در گام نخست استرس شغلی را درک کنند و در گام دوم به آن‌ها آموزش می‌دهد که طیف وسیعی از روش‌ها را برای کاهش سطح استرس به کار گیرد. در واقع توسعه طرح خودیاری خود در این کتاب غلبه بر استرس محیط کار به زبانی ساده نوشته شده است که به خواننده اجازه می‌دهد مهارت‌های لازم را برای تبدیل شدن به یک درمانگر برای خویش را به کار گیرد.
 

 
 
علی ابراهیمی، یکی از مترجمان این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: هدف از ترجمه این کتاب نیاز مبرم سازمان‌ها و خوشبختانه استقبال مدیران برخی سازمان‌ها از خدمات علمی روانشناختی برای ارتقا سلامت روان و بهره‌وری بیشتر کارکنان و غلبه کارمندان برای استرس‌های محیط کار بود. همچنین با همکاری که با برخی شرکت ها داشتیم به این نتیجه رسیدیم که کتابی در این زمینه ترجمه کنیم.
 
وی با اشاره به مخاطبان اصلی این کتاب افزود: مخاطبان این کتاب طیف وسیعی از افراد از جمله متخصصان در همه رشته و عموم مردم است. در واقع هدف اصلی کتاب این است که افراد درنهایت با استفاده از تکنیک‌های آموزش داده شده بتوانند درمانگر و مربی خودشان باشند؛ اگر چه مراجعه به متخصصان سلامت روان در شرایط استرسی اکیدا توصیه می‌شود.
 
به گفته این مترجم، یکی از اهداف اصلی رویکردهای علمی روانشناختی به ویژه درمان شناختی رفتاری این است که افراد در نهایت بتوانند تکنیک‌های روانشاختی را  خودشان در زندگی روزه خود به کار بگیرند از این لحاظ این کتاب چنین نگرشی را دنبال می‌کند.
 
کتاب «غلبه بر استرس شغلی» از سوی انتشارات ارجمند زمستان امسال در قفسه کتابفروشی‌ها نشست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها