پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
تحویل 154 هزار مرسوله نمایشگاه مجازی به پست تا نیمه پنجمین روز

به گفته صفری تا نیمه پنجمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران 154 هزار و 127  مرسوله تحویل پست شده‌، همچنین 93 هزار و 845 سفارش در حال آماده‌سازی توسط ناشران است.

حسین صفری، معاون اجرایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در اعلام آمار پست تا ساعت 13 پنجمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران مصادف با هفتم بهمن گفت: تا این ساعت 154 هزار و 127 مرسوله تحویل پست و 93 هزار و 845 سفارش در حال آماده‌سازی از سوی ناشران است؛ علاوه‌براین 44 هزار و 351 مرسوله تا به حال توزیع شده‌.

وی با بیان این مطلب که جمع کل بسته‌های ارسالی 247 هزار و 972 مرسوله است، ادامه داد: معاون اجرایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره تعداد کل کتاب فروخته شده در این نمایشگاه بیان کرد: آمار تعداد کل کتاب‌های فروخته شده 449 هزار و 820 کتاب است. تعداد کل افرادی که در نمایشگاه مجازی از بن استفاده کردند تا ساعت 10 صبح هفتم بهمن، 48 هزار و 237 نفر است.

خرید روز آخر مردم موجب پیک و ترافیک می‌شود
صفری با تاکید بر اینکه معمولا مخاطب‌های نمایشگاه مجازی و حضوری، خرید خود را به آخرین روز موکول می‌کنند، افزود: خرید روز آخر مردم زمینه شکل‌گیری اوج فروش و ترافیک می‌شود؛ بنابراین برای مخاطبان این نمایشگاه پیامکی ارسال شده تا خرید را به روز آخر نسپارند و در این روزها از امکانات نمایشگاه مجازی استفاده کنند.  

وی درباره نکاتی که برای شارژ مجدد بن‌ها لازم است، توضیح داد: تا عدد بن اعلام شده وجود داشت، مخاطب‌ها می‌توانستند برای استفاده از آن ثبت‌نام کنند. برای ثبت‌نام مجدد نیاز است، اعتبار مورد نیاز تامین شود و به همین دلیل نیاز است تا سازمان‌ها و نهادهای مختلف در آن مشارکت کنند. اعتبار بن‌ها از سوی دو مجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی انجام شده‌ و در این بخش بانک صادرات مشخصا فعال است.

به گفته صفری تا به این ساعت مشارکتی در حدی که بتوانند اعتبار بن‌ها را مجددا تامین کنند، انجام نشده‌ است، وی ادامه داد: بیشتر مشارکت در نمایشگاه مجازی کتاب در پویش «نذر کتاب» است. برای اینکه بتوانیم ثبت‌نام برای بن‌ها را مجددا فعال کنیم، باید دستگاه‌های مختلف در آن مشارکت داشته‌ باشند. برای مثال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌تواند آورده 500 میلیون تومانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آورده 500 میلیار تومانی برای فعالیت مجدد این بخش مشارکت کنند.

معاون اجرایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به روند آرام نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: بیشتر مراجعه‌کنندگان نمایشگاه مجازی کتاب از ساعت 19 تا 23 سایت نمایشگاه کتاب مراجعه می‌کنند که این مساله قابل تحلیل و بررسی است. برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به‌صورت 24 ساعته به مردم کمک کرد تا بتوانند، ساده‌تر از آن استفاده کنند.  

به‌گفته صفری، ظرفیت خدمت‌رسانی موسسه خانه کتاب و شرکت ملی پست تا 2 برابر سال گذشته و زیرساخت‌های این خدمت‌رسانی مهیا شده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط