پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
نمایشگاه مجازی کتاب به‌عنوان یک رویداد فرهنگی قطعا ضرورت دارد

مازیار حاتمی گفت: برپایی نمایشگاه مجازی کتاب به‌عنوان یک رویداد فرهنگی، قطعا ضرورت دارد و یک اقدام بسیار مطلوب و شایسته است، ولی نمی‌تواند جای نمایشگاه فیزیکی را پر کند.

مازیار حاتمی، مدیر انتشارات ۲۷ بعثت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره  برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیان کرد: این رویداد فرهنگی در شرایطی که کشور همچنان درگیر ویروس کرونا است، قطعا ضرورت دارد و یک اقدام بسیار مطلوب و شایسته است که از دست‌اندرکاران آن باید تشکر کنیم. ولی آن‌چه مسلم است، این نمایشگاه نمی‌تواند جای نمایشگاه فیزیکی کتاب را پر کند.
 
وی افزود: در نمایشگاه حقیقی غرفه‌دار می‌تواند مخاطب را ببیند و با او ارتباط برقرار کند، برخی نویسندگان در غرفه‌ها حضور پیدا می‌کنند و اتفاقات زیادی در حاشیه نمایشگاه مثل رونمایی از کتاب‌ها، نقد آثار و دیدار با بزرگان ادبیات روی می‌دهد که بسیار مفید است.
 
حاتمی در رابطه با حضور ناشران در نمایشگاه مجازی، گفت: امروزه هر ناشری که در فضای حقیقی دارای ارتباط و فعالیت خوبی باشد، قطعا در بستر فضای مجازی هم بهتر عمل می‌کند. البته ایجاد زیرساخت نسبی است و تمام آن به ناشر مربوط نمی‌شود.
 

مدیر انتشارات ۲۷ بعثت، ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب یک حرکت فرهنگی بسیار خوب است، ولی با توجه به مشکلات پیش‌روی ناشران مثل نبود کاغذ و هزینه‌های بالای چاپ، ناشران با مشکلات فراوان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و نمی‌توان انتظار داشت که نمایشگاه مشکل خاصی از حوزه نشر را برطرف کند.
 
وی با بیان این‌که منتظر اقدامی از مسئولان ارشاد برای کمتر کردن مشکلات ناشران هستیم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین نمایشگاه کتاب فرمودند: «مشکل کاغذ را حل کنید.» امید است مسئولان همچون یک مدیر انقلابی به این فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها